Království Del Vecchiů přechází na nejmladšího syna, ikonické brýle se vydají do metaverza
Jeden od šedesátých let minulého století konsolidoval zavedené značky do konglomerátu, který ve svém oboru nemá konkurenci – dnes vyrábí miliardu brýlí ročně. Druhý teď spolu s dalšími svými sourozenci hledá úplně nové směry pro něco na první dobrou tak obyčejného, jako jsou brýle. Seznamte se s byznysem italské velkomožné rodiny Del Vecchiů.
Až si budete chránit zrak před nízkým podzimním sluncem, dost možná budete mít na nose ikonické sluneční brýle značky Ray-Ban. Půjdete ještě letos naposled hrát plážový volejbal? Nebo naopak už na ledovec lyžovat? A vezmete si na to své sportovní brýle značky Oakley? Anebo budete jen doma či v práci číst díky vašim brýlím značky Michael Kors? Za první, druhé, třetí i mnohé další lze poděkovat milánskému patriotovi Leonardu Del Vecchiovi, který po desetiletí budoval impérium obrub, skel a filtrů. Po jeho smrti letos v červnu v požehnaném věku 87 let připadl největší výrobce brýlí na světě, skupina EssilorLuxottica, jeho dědicům. V čele s nejmladším synem, sedmadvacetiletým Leonardem Mariou. Ten teď na otcův odkaz navazuje třeba ve spolupráci s matkou Facebooku, společností Meta.
Pojďme ale na začátek. „Neříkali mi Leo, říkali mi prostě ty kluku,“ vzpomínal často Leonardo starší. Jak se mu podařilo vyšplhat ze sirotčince (nikdy nepoznal otce, matka živila ještě čtyři další sourozence) na špici mezi italskými, potažmo světovými miliardáři? Pro pořádek: jmění rodiny Del Vecchiů se odhaduje okolo 24 miliard dolarů, což dědice řadí na pozici číslo dvě mezi Italy, hned za Giovanniho Ferrera ze stejnojmenné cukrovinkové korporace. V žebříčcích světových boháčů se pak Del Vecchiovi pohybují okolo 50. místa.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!