Tvůrci bankovní identity mají už přes milion uživatelů. Byl to projekt snů, pochvalují si

Filip Kirschner, Applifting

Filip Kirschner, Applifting Zdroj: E15 Michael Tomeš

Jan Hauser a Filip Kirschner, Applifting
2 Fotogalerie
Petr Weikert

Společnost Applifting Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy je příkladem toho, jak kreativní technologické firmy v Česku vznikají a jaký mohou mít přesah. V jejím případě od zdravotnictví až k oblasti financí.

Psal se rok 2014 a dva tehdejší studenti Filip Kirschner (na snímku) a Vratislav Kalenda pracovali jako vývojáři na společných projektech. Pak v interním inkubátoru české pobočky T-Mobilu dokončili vývoj jedné aplikace do týdne, kdežto ostatní týmy za stejný čas připravily jen plakátky a prezentace. Se zakázkou tedy uspěli a založili studio Applifting. O pár let později se z něho stala osmá nejrychleji rostoucí firma v Česku stojící za projekty, které lidé denně využívají. Jde o bankovní identitu nebo mobilní bankovnictví České spořitelny.

Na evropské špičce

Bankovní identita je projekt, který běží zhruba rok. Jde o poměrně nezvyklou věc, kdy se několik velkých bankovních domů v Česku dohodlo, že se začnou na této platformě podílet. Díky ní mohou lidé ověřit svou identitu třeba při on-line komunikaci s úřady, podat daňové přiznání nebo ověřit svou totožnost v očkovací aplikaci. BankID funguje také v e-shopech. Technologický pokrok je to i ve srovnání s Evropou. Zatímco starší systémy fungují spíše na bázi vydávání bezpečnostních certifikátů, bankovní identita je srovnatelná s formou přihlášení technologických gigantů Apple, Facebook, Google či Microsoft.

„Někteří lidé mají internetové bankovnictví, ale nejsou aktivní na sociálních sítích či e-mailu. Když se doposud chtěli zaregistrovat na nějakou stránku či v e-shopu, museli si pro to minimálně vytvořit e-mailovou adresu. S BankID tento problém odpadá, stačí jim jeden účet na všechno,“ dodává šéf platformy BankID Jan Blažek.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!