Alibaba zvýšila zisk o třináct procent, tržby ale zaostaly za odhady

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: CTK/AP

Největší čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil ve druhém čtvrtletí svého finančního roku čistý zisk o 13 procent na 20,03 miliardy jüanů (65,5 miliardy korun). Informovala o tom sama firma. Tržby vzrostly o 54,5 procenta na 85,15 miliardy jüanů (téměř 279 miliard korun), zaostaly však za očekáváním. Podle analytiků jde o další signál, že nejen čínský internetový trh, ale čínská ekonomika jako celek zpomalují.

Analytici v anketě společnosti Refinitiv čtvrtletní tržby odhadovali na 86,51 miliardy, uvedla agentura Reuters.

Akcie společnosti letos oslabily zhruba o 12 procent v obavách z dopadů plánovaného odchodu zakladatele podniku Jacka Ma, z klesajících marží a z dopadu americko-čínské obchodní roztržky na reklamní výdaje. Objem prodeje bývá ve druhém čtvrtletí slabší již tradičně, kulminuje pak 11. listopadu na Den nezadaných, takzvaný Singles Day. Ten loni firmě zajistil na tržbách přes 25 miliard dolarů.

Ziskové marže zůstávají nízké, protože Alibaba významně investuje do logistiky, prodeje mimo síť a do cloudových služeb. Tržby z posledně jmenovaného odvětví se zvýšily o 90,5 procenta na 5,67 miliardy jüanů.

Firma dnes také snížila odhad tržeb na letošní finanční rok. Nově počítá do konce března 2019 s tržbami 375 miliard až 383 miliard jüanů, to je o šest procent méně než dosud, uvedla agentura DPA.