Automobilkám Fiat Chrysler a PSA loni prudce klesl zisk

Výroba Jeepu Renegade v továrně FCA v italském Melfi

Výroba Jeepu Renegade v továrně FCA v italském Melfi Zdroj: FCA

Výroba Jeepu Renegade v továrně FCA v italském Melfi
Výroba Fiatu Panda
Šéf Stellantisu Carlos Tavares.
4
Fotogalerie

Automobilkám Fiat Chrysler Automobiles a PSA, které se začátkem letošního roku sloučily do skupiny Stellantis, loni prudce klesl zisk. Obě společnosti naposledy zveřejnily výsledky hospodaření jako samostatné podniky.

Italsko-americké FCA loni klesl upravený čistý zisk o 57 procent na 1,9 miliardy eur (49,7 miliardy korun), zatímco francouzské PSA klesl čistý zisk o 31,3 procenta na 2,2 miliardy eur.

Fúze byla dokončena v polovině ledna a skupina Stellantis se stala čtvrtým největším výrobcem aut na světě. Pod nově vzniklou automobilku spadá 14 evropských a americký značek, například Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati či Alfa Romeo.

„Tato čísla dokazují finanční zdraví společnosti Stellantis,“ uvedl šéf podniku Carlos Tavares.

Stellantis si od fúze slibuje, že ročně bude schopen ušetřit kolem pěti miliard eur. Nový podnik nechce zavírat žádný závod a Tavares avizoval, že nebude ani rušit pracovní místa.

Nová automobilová skupina chce zlepšit ziskovost, cíl provozní ziskové marže si stanovila na 5,5 až 7,5 procenta. Očekává, že odvětví výroby aut letos poroste ve všech regionech, kde Stellantis působí. FCA loni měla marži 4,3 procenta, automobilka PSA 6,1 procenta. Stellantis ve svém výhledu ale předpokládá, že už nenastanou žádné zásadnější uzávěry kvůli pandemii.

Automobilka navrhla vyplatit akcionářům na dividendách jednu miliardu eur.