Návštěvníci by měli do turistické zóny vstupovat bez víz a nákupy budou osvobozeny od celních poplatků, napsala dále agentura Nová Čína. Čínští představitelé prý nyní zvažují model řízení zóny.
V budoucnosti by se do projektu mohly zapojit i Jižní Korea, Japonsko a Mongolsko prostřednictvím dálnic, železnic a leteckých linek, sdělila agentura Nová Čína. Projekt prý vzešel z iniciativy úřadů ve městě Chun-čchun v provincii Ťi-lin v roce 2013.
Plánovaná zóna je nejnovější snahou KLDR stát se turistickým cílem, což by zemi mohlo přinést finanční zisky v krátkém období a nevyžadovalo by přebudování zastaralých průmyslových provozů.
Čínská nostalgie v KLDR
Mnohé ze severokorejských projektů jsou zacílené na čínské turisty, pro něž je Severní Korea levnou destinací. Zatímco davy Číňanů proudí do Paříže, Londýna či New Yorku, někteří navštěvují KLDR, aby se s jistou mírou nostalgie vrátili do dnů, kdy ani jejich země nebyla otevřena okolnímu světu.
Čína je nejvýznamnějším diplomatickým a ekonomickým spojencem KLDR. Podpora Pekingu diktátorskému severokorejskému režimu ale v posledních letech klesla vzhledem k rozhořčení Číny nad severokorejskými jadernými a raketovými testy.