Filipíny: Rozvoji turismu brání špatné letecké spojení | E15.cz

Filipíny: Rozvoji turismu brání špatné letecké spojení

Filipíny
Filipíny
• 
ZDROJ: isifa

Maria Carmel P. Geverola

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Filipínci milují společenské události, ať už jde o box, volby nebo soutěž královny krásy. Takže když se dozvěděli, že oficiální destinací miss České republiky za rok 2013 budou Filipíny, propukli v nadšení. Jejich reakce zněla: Češi se dozvědí, proč je to na Filipínách větší zábava. Korunovace se chystá na 24. března.

Už deset finalistek, které dorazily do Manily 24. ledna, poznalo, co to je vřelé přijetí. Při opalování nebo návštěvách historických památek si je fotografovalo a natáčelo mnoho Filipínců. Země se díky podpisu smlouvy s českou agenturou ESO Travel dočká pozornosti v české televizi a v médiích. „Jakákoli pozitivní reklama turismu pomůže,“ míní Jay Aldeguer, filipínský byznysmen z turistického průmyslu. „Podpora ze strany státu je totiž malá.“

Země teď pořádá kampaň se sloganem „Na Filipínách je to větší zábava“, kterou se snaží vyvézt do Evropy. Ostrovní stát očekává, že přivítá 5,5 milionu turistů oproti 4,2 milionu vloni. Turismus vynesl předloni přes 3,2 miliardy dolarů. Ale navzdory rostoucímu počtu lidí, kteří do země na jihovýchodě Asie létají, Filipíny oproti sousedům zaostávají. Hůře je na tom už jen Kambodža, Barma a Brunei.

Největší zdroj turistů představují Jižní Korea a Spojené státy. Na dalších trzích, jako je Evropa, Austrálie a Rusko, však Filipíny prohrávají na celé čáře, konstatuje ekonom Roy van der Weide ve zprávě pro Světovou banku z roku 2010, která nese název Filipínský turismus: Malý sektor.

Proč tomu tak je? Může za to špatné spojení, hlavně s Evropou a Ruskem, slabá domácí infrastruktura, především letiště, silnice a hotely. Přímé lety na Filipíny nabízí jen KLM z Amsterdamu. EU filipínským aerolinkám zakázala vstup do svého vzdušného prostoru kvůli nedodržování bezpečnostních standardů.

„Evropan, který má jen dva týdny dovolené, stojí před následující volbou: Buď si vybere Thajsko, kam létá tucet přímých letů za deset hodin, anebo Filipíny, kam přímé lety nejsou. Do Manily to trvá patnáct až osmnáct hodin a dalších 24 hodin zabere cesta na pláž v Boracay,“ vysvětluje Richard Buenchico z Cebu City.

Podle zprávy Mezinárodního ekonomického fóra o turismu v zemích ASEAN patří Filipínám 94. ze 139 míst v žebříčku o nejlepší turistickou destinaci. Vláda prezidenta Benigna Aquina si je nedostatků vědoma. Schválila investice do infrastruktury ve výši 5,9 miliardy dolarů, které mají jít hlavně na zlepšení silnic.

„Mezinárodní turisté jsou výrazně lepší v utrácení peněz v chudých zemích. V roce 2007 turisté utratili v rozvojových zemích 295 miliard dolarů – skoro třikrát více, než činí objem oficiální rozvojové pomoci,“ napsali ekonomové Jonathan Mitchell a Caroline Ashley ve své knize z roku 2010 nazvané Turismus a snížení chudoby: Cesty k prosperitě.

Manila - od naší zpravodajky. Autorka je členkou sítě GlobeReporter.org

Autor: Maria Carmel P. Geverola

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.