Formule 1 se v Melbourne udrží nejméně do roku 2020

Jede se dál. Australští politici rozťali spekulace  kolem Grand Prix Austrálie: „Nezanikne, Melbourne si může závod F1 dovolit.“

Jede se dál. Australští politici rozťali spekulace kolem Grand Prix Austrálie: „Nezanikne, Melbourne si může závod F1 dovolit.“ Zdroj: Profimedia.cz

Nová sezona formule 1 bude v příštích šesti letech začínat Velkou cenou Austrálie tak, jak jsou fanoušci zvyklí v posledních letech. Šéf formule 1 Bernie Ecclestone prodloužil smlouvu s pořadateli závodu do roku 2020.

Obě strany tak uťaly spekulace, že závod v Melbourne z finančních důvodů zmizí z kalendáře. „Formule 1 je klíčovým pilířem hlavních sportovních událostí, které se konají ve státě Victoria,“ prohlásil premiér australského státu Victoria Denis Napthine.

Tamní média také uvedla, že pořadatelé melbournského závodu zaplatí za pět let 250 milionů australských dolarů, zhruba 4,8 miliardy korun. „Je to pro nás výhodnější než minulý kontrakt,“ ujistil Napthine.

Vláda státu Victoria čelila v posledních letech kritice, že závod formule 1 je pro region drahý a příliš zatěžuje daňové poplatníky. „Je to férový kontrakt,“ odmítá Napthine. Poslední dva závody stály po necelých 50,5 milionu australských dolarů.

S tím, že závod není prodělečný, souhlasí i ministryně turistického ruchu státu Victoria Louise Asherová. „Každý rok předkládáme ekonomickou analýzu závodu a z ní vyplývá, že na něm neproděláváme,“ uvedla Asherová. „Každý rok jen samotný závod vygeneruje pro ekonomiku státu 39 milionů australských dolarů,“ zdůraznila Asherová. Do ekonomického přínosu se musejí započítat také další položky. Přidanou hodnotou je prezentace Melbourne a celého státu v televizi a rovněž ve všech světových médiích. „Cena takové reklamy je nevyčíslitelná,“ doplnila Asherová.

Každoročně do Melbourne zavítá díky velké ceně 230 tisíc zahraničních turistů. Přínosem je i vznik čtyř stovek pracovních míst, jež by jinak neexistovaly. Kromě toho další turisté zamíří do Melbourne a jeho okolí během roku, nikoli v době konání závodu, a to právě díky reklamě na Grand Prix.

Nezničitelný střízlík