Home Credit v rámci marketingové spolupráce se superligou bude mít u těchto klubů své logo na rukávech dresů, značka se také bude objevovat na stadionech během zápasů, v televizních přenosech a na sociálních sítích. „Jedná se o tříletý kontrakt s opcí na další dva roky, u Peking Kuo-an pak máme smlouvu na pět let,“ upřesnil pro E15.cz mluvčí Home Creditu Milan Tománek. Výši vynaložené sumy však odmítl zveřejnit.
Důvod marketingové spolupráce s Čínskou superligou je zřejmý, nejlidnatější země světa je pro Home Credit, který poskytuje spotřebitelské úvěry, druhým nejdůležitějším trhem a brzy patrně překoná dosavadní jedničku Rusko. Společnost má v Číně pobočky už ve 261 městech ve 24 provinciích a v databázi registruje kolem 13 milionů obsloužených klientů.
Televizní přenosy sledují desítky milionů diváků
Home Credit, který v České republice podporuje hokejový Liberec, v Číně se sportovním sponzoringem teprve začíná. „Jde mimo jiné o vynikající příležitost, jak zvýšit povědomí o značce a dodat jí výrazný emotivní náboj,“ vysvětlil Milan Tománek. Zejména kluby Peking Kuo-an a Šan-tung Lu-neng Tchaj-šan si skupina vybrala kvůli jejich vysoké popularitě.
Zápasy pekingského celku mají jednu z nejvyšších sledovaností v lize, v průměru si každé utkání v televizi zapne 74 milionů diváků. Na sociálních sítích Weibo a WeChat pak tým sleduje pět milionů lidí. V podobných číslech se pohybuje i Šan-tung Lu-neng z východočínského města Ťi-nan. V loňské ligové sezoně tyto dva kluby obsadily čtvrtou, respektive třetí příčku.
Pro tým Tchien-ťin Teda se Home Credit rozhodl z toho důvodu, že jde o domácí klub z 15milionového města Tchien-ťin, kde sídlí Home Credit China CFC, čínská filiálka skupiny. Zápasy celku, který v 16členné první lize skončil v minulé sezoně na 13. místě, sleduje v televizi 39 milionů diváků.
Kapacita stadionů všech tří týmů dosahuje 55 tisíc lidí, v Pekingu to je dokonce 66 tisíc. Pro zajímavost, průměrná návštěvnost zápasů všech 16 klubů superligy činí téměř 20 tisíc lidí.
Trojnásobný vítěz superligy
Fotbalová liga se v Číně na poloprofesionální úrovni hraje desítky let, první plně profesionální soutěž však vznikla až v roce 1994 pod názvem Ťia-A League, do současné Čínské Superligy pak byla přetvořena v roce 2004. Na rozdíl od evropských zvyklostí superliga začíná v únoru nebo březnu a končí v listopadu či prosinci.
Šan-tung Lu-neng superligu vyhrál celkem třikrát, což z něj dělá druhý nejúspěšnější klub v zemi. V Ťia-A League dominoval jednou. Pekingský celek má ze superligy jeden titul, v minulosti v poloprofesionální první lize uspěl pětkrát. Tchien-ťin Teda se stal dvakrát mistrem Číny, a sice v letech 1960 a 1980. V roce 2010 byl ve finále superligy. U tohoto klubu je zajímavé, že v roce 2008 ho trénoval český kouč Josef Jarabinský.
Home Credit |
---|
Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, působí kromě České republiky také na Slovensku, v Rusku, Bělorusku, Kazachstánu, Číně, Indii, Indonésii, Vietnamu a rozvíjí aktivity na Filipínách. Za dosud zveřejněné první tři čtvrtletí loňského roku skupina poskytla nové úvěry za 4,3 miliardy eur (117,4 miliardy korun). Nejrychleji rostla právě v Číně, kde v tomto období poskytla meziročně o 70 procent více spotřebitelských půjček. |
Majoritním vlastníkem (88,62 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je podnikatel Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,38 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Jiřím Šmejcem. |