Nejvíce peněz přitahuje Ronaldo, král velkých gest

Christian Ronaldo se raduje z gólu

Christian Ronaldo se raduje z gólu Zdroj: ctk/ap

Portugalec Cristiano Ronaldo dominuje fotbalu nejen jako hráč, ale i jako žádané zboží. Nedávno získal Zlatý míč FIFA, byl vyhlášený nejlepším fotbalistou světa, pomohl Realu Madrid vyhrát podesáté Ligu mistrů a teď oslavil také úspěch na marketingovém poli. Společnost Repucom ho zvolila „nejlépe zpeněžitelným“ fotbalistou světa.

Marketéři tvrdí, že spojení s portugalskou hvězdou automaticky obrovsky zvyšuje obchodní sílu společností. I proto dostává Ronaldo třeba od Nike každoročně devět milionů dolarů za to, že nosí kopačky Nike CR7 Mercurial Vapor IX.

Herec velkých rolí

„Ronaldo je snová akvizice. Má cenu pro tým, ve kterém hraje, ale i pro společnosti, jež ho podporují,“ míní šéf Repucomu Paul Smith.

Hráč Realu Madrid tak letos poněkolikáté předstihl největšího soupeře Argentince Lionela Messiho z Barcelony. Toho může hřát jen to, že nedávno podepsal novou smlouvu se svým klubem a stal se nejlépe placeným hráčem světa. Jeho roční příjem činí zhruba půl miliardy korun. Ale kdoví, zda ho velmi brzy nepředhráč stihne Ronaldo, prý se v Realu chystá nová smlouva.

„Nejlépe zpeněžitelným“ se Ronaldo stal letos nejen kvůli svým výkonům na fotbalových trávnících, ale – jak připomínají odborníci na reklamu – i často teatrálnímu vystupování.

Stačí si jen vzpomenout na nedávné vystoupení v Lisabonu, když vsítil ve finále Ligy mistrů čtvrtou branku do sítě Atlética Madrid. Ač se celý zápas nemohl prosadit, po vstřelení gólu v závěru prodloužení, který už nic neřešil a byl jen symbolickou tečkou, to vypadalo, jako kdyby zápas rozhodl v tu chvíli právě on. Je známý po celém světě, zná ho téměř 84 procent světové populace. A v Itálii, Španělsku, Německu, Turecku a Argentině 95 procent. Není divu, na své popularitě neustále pracuje. Naposledy vyvolal rozruch, když se nechal polonahý vyfotit se svou 27letou přítelkyní, ruskou modelkou Irinou Šajkovou, na titulní stranu španělské mutace měsíčníku Vogue.

Miliony fanoušků

Ronaldo se dávno stal módní ikonou, rychle nahradil stárnoucího Davida Beckhama. Portugalce v průzkumu Repucomu označilo 82,5 procenta dotázaných za toho, kdo udává tón a nejlépe zosobňuje trendy. Má 82 milionů fanoušků na Facebooku a 26 milionů „následovníků“ na Twitteru.

Třetí se v žebříčku Repucomu, který se věnuje sportovnímu marketingu a ve světě má dvacet zastoupení se 1400 zaměstnanci, překvapivě objevil výborný střední obránce Barcelony Piquet. Ten již vyhrál vše, co se dalo, třikrát zvedl nad hlavu pohár vítěze Ligy mistrů, v roce 2010 získal titul mistra světa. K umístění v žebříčku mu ale pomohlo hlavně to, že se stále objevuje po boku své populární přítelkyně, kolumbijské zpěvačky Shakiry.

Světové fotbalové hvězdy podle marketingové hodnotySvětové fotbalové hvězdy podle marketingové hodnoty | E15

Ještě větší překvapení se zrodilo na čtvrtém místě – obsadil ho v posledním době hodně nevýrazný třicetiletý útočník londýnské Chelsea Fernando Torres. V posledním ročníku Premier League vstřelil jen pět branek. Přitom na Stamford Bridge přišel z Liverpoolu v lednu 2011 za astronomických padesát milionů liber, v přepočtu 1,7 miliardy korun, jako střelec par excellence.

Naopak překvapivě se do žebříčku nedostal druhý nejdražší hráč světa Gareth Bale, za něhož Real vysázel Tottenhamu Hotspurs loni v létě 91 milionů eur, ani obránce David Luiz. Za tohoto dlouhovlasého Brazilce je klub Paris Saint-Germain připraven zaplatit čtyřicet až padesát milionů liber.

U prvně jmenovaného se projevilo, že není tak atraktivní a tak známou osobností se silným charizmatem jako jeho spoluhráč Ronaldo. Ač je to vynikající hráč, z Portugalcova stínu prý nikdy nevystoupí. „Všechny světové společnosti tyhle hvězdy pozorně sledují. A zvláště v současné době, tedy v předvečer nejsledovanější sportovní události roku, mistrovství světa ve fotbale v Brazílii. Velké značky používají fotbalové idoly ke zvyšování prodejů. Vědí, že podpora hvězd má neuvěřitelnou sílu, vytváří emocionální pouto k propagované značce,“ dodal Paul Smith při vyhlášení žebříčku.