Němečtí absolventi chtějí až pětkrát víc peněz než čeští

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Audi, BMW a Volkswagen jsou podle průzkumu mezi německými studenty nejlepší zaměstnavatelé. Mezi automobilky se podařilo vklínit pouze firmě Adidas. Popularita bank a poradenských firem u studentů, kteří uvažují o budoucím zaměstnavateli, klesá. Podobná je i situace mezi českými studenty. I zde loni vzrostl zájem o Škodu Auto.

Audi si první pozici ve volbě zaměstnavatele mezi německými absolventy drží již dlouho, ale pomalu ztrácí popularitu. Vítězi v boji o příští generace studentů mají být hlavně BMW a Volkswagen. Naopak práce v Deutsche Bank láká jen necelá čtyři procenta německých absolventů. Do první desítky se nedostala žádná z německých bank. Mezi automobilky pronikl pouze Adidas, Lufthansa, Google, Bosch či Siemens.

Podobná situace byla v loňském roce i v České republice. Mezi absolventy rostl zájem o práci pro Škodu Auto, která patří do koncernu Volkswagen. Dále měli studenti zájem o práci u koncernu ČEZ. Stejně jako u německých absolventů i v Česku mírně klesl zájem o práci v bance.

České a německé studenty od sebe dělí zejména poptávaný nástupní plat. Zatímco V Česku absolvent pomýšlí na 22 tisíc korun, v Německu si některý vysokoškolák může říct o čtyř až pětinásobek. Očekávaný nástupní plat mezi německými studenty a studentkami je v přepoštu v rozpětí 84 až 97 tisíc korun.

Plat 16 800 čistého přilákal do Kolína stovky cizích dělníků