Audi si první pozici ve volbě zaměstnavatele mezi německými absolventy drží již dlouho, ale pomalu ztrácí popularitu. Vítězi v boji o příští generace studentů mají být hlavně BMW a Volkswagen. Naopak práce v Deutsche Bank láká jen necelá čtyři procenta německých absolventů. Do první desítky se nedostala žádná z německých bank. Mezi automobilky pronikl pouze Adidas, Lufthansa, Google, Bosch či Siemens.
Podobná situace byla v loňském roce i v České republice. Mezi absolventy rostl zájem o práci pro Škodu Auto, která patří do koncernu Volkswagen. Dále měli studenti zájem o práci u koncernu ČEZ. Stejně jako u německých absolventů i v Česku mírně klesl zájem o práci v bance.
České a německé studenty od sebe dělí zejména poptávaný nástupní plat. Zatímco V Česku absolvent pomýšlí na 22 tisíc korun, v Německu si některý vysokoškolák může říct o čtyř až pětinásobek. Očekávaný nástupní plat mezi německými studenty a studentkami je v přepoštu v rozpětí 84 až 97 tisíc korun.
Plat 16 800 čistého přilákal do Kolína stovky cizích dělníků