Pád letadla China Eastern: Vyšetřovatelé nalezli kus motoru, druhou černou skříňku zatím ne

Vyšetřovatelé pokračují v hledání trosek, druhé černé skříňky i možných přeživších

Vyšetřovatelé pokračují v hledání trosek, druhé černé skříňky i možných přeživších Zdroj: Reuters

Našel se kus motoru letadla China Eastern, druhá černá skříňka zatím ne
Vyšetřovatelé pokračují v hledání trosek, druhé černé skříňky i možných přeživších
Vyšetřovatelé pokračují v hledání trosek, druhé černé skříňky i možných přeživších
Vyšetřovatelé pokračují v hledání trosek, druhé černé skříňky i možných přeživších
Vyšetřovatelé pokračují v hledání trosek, druhé černé skříňky i možných přeživších
9
Fotogalerie

Při prohledávání trosek letadla aerolinek China Eastern, které v pondělí havarovalo se 132 lidmi na palubě v horách na jihu Číny, byly nalezeny části motoru, křídla i lidské pozůstatky. Pátrání po druhé černé skřínce, která obsahuje záznamy letových údajů, bylo zatím neúspěšné. Úřady proto ve čtvrtek rozšířily prohledávanou oblast. Na místě nadále prší, což komplikuje veškeré práce. S odvoláním na čínská státní média o tom informovala agentura AP.

Šest let starý Boeing 737-800 havaroval v Čuangské autonomní oblasti Kuang-si. Nehoda způsobila na horském svahu velký požár. Záchranáři nenašli žádné přeživší, v pátrání po nich ale nadále pokračují, i když podle expertů je vysoce nepravděpodobné, že nehodu někdo přežil. Trosky jsou rozeseté v zalesněném terénu a na prudkém kopci.

Ve středu se našla první černá skřínka se záznamem zvuku z pilotní kabiny a čínští vyšetřovatelé ji již začali prověřovat. Skříňka je silně poškozená, ale úložiště podle všeho nehodu přečkalo v relativně dobrém stavu, uvedl Čínský úřad pro civilní letectví (CAAC).

„Naším hlavním cílem je hledání a záchrana přeživších,“ řekl agentuře AFP jeden z velitelů hasičů. „Používáme termokamery a detektory známek života jako doplněk k manuálnímu prohledávání a leteckému pátrání pomocí dronů.“ Do pátrání se vedle stovek hasičů, vojáků a lékařů zapojili i dobrovolníci.

Ruská televize ukázala záběry, které dokazují, že bylo zničeno největší letadlo světa Antonov An-225 Mrija

Video placeholde
• Twitter

Příčiny nehody zatím nejsou jasné, uvedli vyšetřovatelé na jedné z tiskových konferencí. Kontrola letového provozu se snažila opakovaně navázat kontakt s piloty kvůli rychle klesající výšce stroje. Nedostala od nich ale žádnou odpověď.

Hlavní pilot měl na kontě 6709 letových hodin, první kopilot měl nalétáno přes 31 tisíc hodin. Druhý kopilot se letu účastnil ze cvičných důvodů, měl nalétáno 556 hodin. Podle vedení China Eastern byli všichni piloti v pořádku, jejich dosavadní služba byla bezproblémová a neměli žádné osobní problémy.

Čína patří v posledních letech v bezpečnosti letecké dopravy k nejlepším na světě, napsala agentura Reuters. Poslední smrtelná nehoda civilního tryskového letadla se tam stala v roce 2010, kdy za špatné viditelnosti havarovalo letadlo společnosti Henan Airlines, když se blížilo k letišti v I-čchunu. Z 96 lidí na palubě 44 zahynulo.