Rusové plní na Mezinárodní vesmírné stanici také armádní úkoly

Mezinárodní vesmírná stanice ISS

Mezinárodní vesmírná stanice ISS Zdroj: CTK

Ruští kosmonauti využívají pobytu na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) ke sledování Země pro potřeby ruských ozbrojených sil. Informaci o armádních úkolech ruských posádek obsahuje článek v rezortním časopisu Tribuna VPK, o němž dnes informovala ruská média. Plnění armádních zakázek se prý věnují i posádky ISS z jiných zemí.

„Pomáháme našim ozbrojeným silám,“ napsal v článku ruský kosmonaut Maxim Surajev, který jako člen mezinárodní posádky ISS pobýval v kosmu dvakrát. „Sledujeme samozřejmě vojenské konflikty a přírodní katastrofy. Při svém druhém letu (od května do listopadu 2014) jsem měl úkol sledovat konflikt na Ukrajině, v Donbasu,“ uvedl kosmonaut.

Časopis Tribuna VPK vydává ruská zbrojovka s názvem Vědeckovýzkumný strojírenský ústav, která je předním výrobcem raketové techniky. V jejím výrobním programu jsou rakety s plochou dráhou letu, mezikontinentální balistické střely a raketové nosiče.

O snímkování válečných ohnisek z kosmu už loni podle agentury TASS hovořil ruský kosmonaut Vladimir Solovjov. „Aktivně se věnujeme Donbasu a Doněcku, máme žádosti i ze syrské strany,“ citovala jeho slova ruská agentura. Podle kosmonauta jde prý o běžnou praxi. „Cizí posádky ISS dělají totéž,“ řekl Solovjov.