Skype nestačí. Firmy letos utratí za služební cesty historicky nejvíce
Společnosti se zvláště při domlouvání nových dohod stále spoléhají na jednání z očí do očí. „Když někoho žádáte o peníze, je lepší to udělat osobně,“ řekla Economistu děkanka kanadské ekonomické univerzity Desautels Isabelle Bajeux-Besnainou.
Některé společnosti navíc využívají služební cestu jako odměnu dobře pracující zaměstnance. Na stálou oblibu osobních setkání mají také vliv stále nekvalitní videohovory.
Výzkum Association of Corporate Travel Executives ovšem ukazuje, že i přes vyšší náklady na služební cesty se firmy stále snaží šetřit na kvalitě cestování i ubytování. Zdráhají se využívat byznys třídy nebo lepší hotely.
V minulém roce nejvíce rostly cestovní náklady čínských byznysmenů, které se brzy dostanou úroveň těch amerických. Mezinárodní izolace se naopak projevila v případě Ruska, jehož podnikatelé cestovali po světě výrazně méně.