Tisíc ruských kamionů – trochu moc na Maďarsko
Je sice možné, že Magnit zaměstná 1500 lidí, ale zároveň ohrožuje několik tisíc pracovních míst v maďarských speditérských firmách, tvrdí předseda Spolku maďarských silničních přepravců Zoltán Vereczkey. Naznačuje, že přepravci zvažují ve volebním roce ostřejší formy protestu.
Uzavření dohody nedávno oznámil „hlavní cestující“ nové maďarské východní politiky, státní tajemník zahraničněpolitických a zahraničněekonomických vztahů Péter Szijjártó po návštěvě Moskvy. Ruská strana se zavázala k tvorbě pracovních míst, maďarská má ruské společnosti poskytnout blíže neurčitou podporu.
Silný partner se zájmem o atom
Majitel Magnitu, miliardář Sergej Galickyj, vybudoval maloobchodní síť po vzoru firem Aldi a Lidl. Prodává tedy poměrně úzký sortiment, zato relativně lacino, což přináší velký obrat. V 1763 ruských městech a obcích má Magnit 7739 obchodů a kolem dvou stovek hypermarketů. Zaměstnává 200 tisíc lidí a jeho loňský obrat dosáhl patnácti miliard dolarů.
Nákupy v potravinářském průmyslu
Loni se Magnit v Maďarsku zaměřil na nákupy v potravinářství. Kupoval především masné výrobky, konzervy, čerstvou zeleninu, ovoce či tokajské víno a sekt, to vše v hodnotě dvanácti milionů eur. Po vytvoření kamionové základny tento objem zřejmě výrazně vzroste a rozšíří se o zboží z dalších zemí Evropské unie.
Podle Szijjártóa je rusko-maďarská dohoda o působení Magnitu v Maďarsku dalším úspěchem strategie „čelem k Východu“ a přináší zemědělským a potravinářským výrobcům možnost získat zpět slávu z dob socialismu na ruský trh.