Tradice padá. Luxusní limuzíny Bentley budou už jen elektrické

Bentley se nemusí za elektromobily stydět. Automobilku v oblasti luxusních vozů předešel první Rolls-Royce elektrickým pohonem (na snímku), který se pod názevm Lunaz začal vyrábět letos v srpnu.

Bentley se nemusí za elektromobily stydět. Automobilku v oblasti luxusních vozů předešel první Rolls-Royce elektrickým pohonem (na snímku), který se pod názevm Lunaz začal vyrábět letos v srpnu. Zdroj: Reuters

Znak automobilky Bentley Motors, serióznost a tradice
Bentley v čínském autosalónu
Bentley se nemusí za elektromobily stydět. Automobilku v oblasti luxusních vozů předešel první Rolls-Royce elektrickým pohonem (na snímku), který se pod názevm Lunaz začal vyrábět letos v srpnu.
Model Bentley Flying Spur s klasickým pohonem
Bentley se nemusí za elektromobily stydět. Automobilku v oblasti luxusních vozů předešel první Rolls-Royce elektrickým pohonem (na snímku), který se pod názevm Lunaz začal vyrábět letos v srpnu.
7
Fotogalerie

Diktát přísných emisních limitů dostihl i Bentley Motor, britského výrobce přepychových vozidel a automobilů třídy GT. Automobilka bude zákazníkům od roku 2026 dodávat pouze elektromobily a hybridní vozy s nabíjením z elektrické sítě. Od roku 2030 to už budou výhradně elektromobily.

Firma se stoletou tradicí, která je součástí německého koncernu Volkswagen, se podobně jako další výrobci aut snaží přizpůsobit zpřísňujícím se emisním limitům. Vyrovnat se s nimi hodlá prostřednictvím strategie Beyond100, která urychlí vývoj modelů s elektrickým pohonem.

V příštím roce hodlá Bentley v rámci této strategie uvést na trh dva hybridní vozy umožňující dobíjet baterii z elektrické sítě, poznamenala agentura Reuters.

„Bentley se v průběhu jednoho desetiletí změní ze sto let starého výrobce luxusních automobilů v ukázkový příklad nového, udržitelného a plně etického přístupu k luxusnímu segmentu,“ uvedl výkonný ředitel firmy Adrian Hallmark.

Britská automobilka už na jaře oznámila, že zruší až tisíc pracovních míst, téměř čtvrtinu ze všech. Souvisí to s přechodem podniku sídlícího v Crewe v severozápadní Anglii k elektrickým pohonům.

Přechod k elektrickým pohonům je přímo svázán s vývojem v oblasti emisí automobilových motorů. Evropský parlament se počátkem října vyslovil pro ještě přísnější snížení emisí oxidu uhličitého u nových aut, než navrhovala Evropská komise.

Europoslanci odsouhlasili návrh, podle něhož nově vyrobená auta od roku 2030 budou muset vypouštět o čtyřicet procent oxidu uhličitého méně, než stanoví norma pro rok 2021. Komise přitom navrhovala „jen“ třicet procent.