Zahraniční firmy vstupují do Mongolska, očekávají ekonomický boom

Mongolsko

Mongolsko Zdroj: Kolaz E15

Americký hamburgerový řetězec Burger King otevřel svou první restauraci v Mongolsku. Připojil se tím k dalším fastfoodovým sítím KFC a Pizza Hut nebo automobilkám BMW či Porsche, které ve vyhlídce na rozvoj těžby surovin očekávají v zemi hospodářský boom, napsala dnes agentura AP.

V Mongolsku stále není jinak všudypřítomný McDonald's ani řetězec kaváren Starbucks. V minulých letech ale země zaznamenala příliv zahraničních řetězců a dalších západních značek. KFC na mongolský trh vstoupila v roce 2013, loni ji následoval řetězec Pizza Hut.

Na Čingischánově náměstí v Ulánbátaru již mají prodejny také luxusní značky Louis Vuitton a Ermenegildo Zegna. V únoru otevřela v mongolské metropoli prodejnu automobilka Porsche a v zemi jsou už i další německé automobilky BMW a Volkswagen.

Čeká se růst

Mongolská vláda uzavřela letos v květnu po letech složitých vyjednávání dohodu s globálním těžařským gigantem Rio Tinto. Skupina tím získala obří měděný a zlatý důl Oju Tolgoj, jehož produkce by měla výrazně posílit ekonomický růst země.

Burger King se spojil s místní skupinou Max Group, která je jedním z největších konglomerátů v zemi. Ceny jídel se v ulánbátarské restauraci řetězce pohybují od 2,5 po 5,5 dolaru (po 135 korun), což v Mongolsku představuje kolem půl procenta průměrného měsíčního platu 734 dolarů.