Alza provokuje Mall a CZC. Jejich zákazníkům nabízí vyřízení reklamace

Alza cílí na zákazníky konkurence, kterým nově nabízí reklamaci zboží.

Alza cílí na zákazníky konkurence, kterým nově nabízí reklamaci zboží. Zdroj: Profimedia.cz

Vstup do nové nákupní sezony chce oživit český internetový obchod Alza, který nově nabízí zákazníkům konkurenčních e-shopů Mall.cz a CZC vyřízení reklamace. Jednička na českém trhu se tak snaží využít skutečnosti, že v případě reklamací u Mall.cz se uživatelská přívětivost za poslední měsíce značně zhoršila. 

Mall například ke konci ledna zrušil všechny své kamenné prodejny, kterých ještě v roce 2021 měl celkově 18. Před několika měsíci také došlo ke změně ohledně možnosti reklamace prostřednictvím Zásilkovny, v současné době není možné zboží reklamovat pomocí samoobslužných Z-Boxů, ale pouze přes výdejní místa přepravce, která fungují také pro odesílání zásilek. Zákazník tak nemá jistotu, že jeho reklamované zboží bude k přepravě převzato, neboť pobočka může mít naplněnou kapacitu.

Akce Alzy je dlouhodobějšího charakteru, potrvá do konce roku. Firma tímto chce zákazníkům jiných online obchodů ukázat, že její služby jsou rychlejší a flexibilnější. 

„Dlouhodobě investujeme do reklamačního procesu. Zákazník Alzy například může reklamované zboží vrátit přes jeden z našich více než 1500 AlzaBoxů nebo využít naše pobočky. AlzaBoxy jsou navíc přístupné nonstop a pobočky jsou otevřené sedm dní v týdnu,“ uvedl při oznámení akce „Umíme to rychleji“ místopředseda představenstva Alzy Petr Bena. 

V rámci marketingové akce mohou lidé, kteří zakoupili zboží u CZC a Mall.cz v období mezi 18. září 2021 až 30. září 2023, reklamovat zboží u konkurenční Alzy. Ta v případě, že shledá reklamaci jako odůvodněnou, zákazníkovi buď zboží vymění, opraví, nebo mu věnuje na výměnu voucher v hodnotě zboží. Pro uplatnění reklamace budou muset být zákazníci zaregistrovaní v mobilní aplikaci Alzy, reklamovat je možné pouze zboží, které Alza prodává. Akce trvá do konce roku. 

Petr Bena zároveň také jako motivaci pro spuštění akce uvádí, že se k tomu Alza rozhodla také kvůli nejisté budoucnosti e-shopů Mall.cz a CZC. „V neposlední řadě samo Allegro, které vlastní Mall.cz a CZC.cz, je velmi neurčité ohledně budoucnosti těchto dvou zmíněných e-shopů. Chceme tak dát lidem jistotu pro případ závady zboží,“ uvádí Bena. Reakci Mall.cz a CZC redakce deníku e15 zjišťuje.

O tom, zda bude polský vlastník, skupina Allegro, udržovat při životě oba internetové obchody, se spekuluje už od prvních momentů akvizice. Na začátku letošního srpna při spuštění velké marketingové kampaně při vstupu Allegra do Česka vedení polského gigantu uvádělo, že v současné době není plán na sloučení CZC, Mall.cz a Allegra pod jednu značku. 

„O budoucnosti značek Mall.cz a CZC by měl rozhodnout český zákazník. Zatím jsme v tomto ohledu neudělali žádné rozhodnutí, poměrově investujeme do obou značek a budeme v tom pokračovat,“ uvedl tehdy pro e15 šéf marketingu Allegra Wojciech Bogdan. Každopádně Allegro v současné době vede v Česku rozsáhlou kampaň, ve které české spotřebitele láká na Allegro jako na „nový větší větší Mall“.

E-shopy Mall.cz a CZC společně s dopravcem WeDo koupila skupina Allegro od skupiny českých podnikatelů v roce 2021 za částku přesahující 23 miliard korun. O rok později nicméně společnost obchodovaná na varšavské burze hodnotu českých majetků snížila o 12 miliard korun. Zároveň každé čtvrtletí polská skupina reportuje v případě Mall.cz, CZC a WeDo ztrátu ve výši stovek milionů korun.