Akcie čínských automobilek: svézt se na vlně expanze, nebo se bát obchodních válek?

BYD letos spustil výrobu i v Thajsku.

BYD letos spustil výrobu i v Thajsku. Zdroj: Profimedia

Jiří Liebreich

Lákají na technologický náskok v oblasti baterií i softwaru, zároveň však z geopolitických důvodů představují větší investiční riziko. V posledních letech tolik skloňované čínské automobilky usilovně expandují na světové trhy s pestrou nabídkou moderních elektromobilů za často velmi atraktivní ceny. Řadě investorů pátrajících po dosud nenaplněném potenciálu tak způsobují bolehlav: koupit, či nekoupit? To je, oč běží v případě automobilek jako BYD, Nio, XPeng, Zeekr a mnoha dalších.

Akcie výrobců z říše středu odlišuje od ostatních jeden zásadní faktor. Jejich cenu mnohem více ovlivňuje geopolitické napětí, ať už na trase z Pekingu do Washingtonu, nebo do Bruselu.

„Proto se u čínských automobilek, které teprve rostou a zatím nejsou profitabilní, soustředím na to, jaký mají produkt a zda se potenciálně mohou stát terčem převzetí některým větším hráčem. Tím může být mezinárodní gigant, třeba Toyota, nebo některý z čínských obrů,“ uvádí portfolio manažer fondů J&T Michal Semotan. Takto postupoval například koncern Volkswagen, když loni investoval sedm set milionů dolarů do pětiprocentního vlastnického podílu v čínském XPengu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!