Groupon výrazně snížil cenu pro primární nabídku akcií | E15.cz

Groupon výrazně snížil cenu pro primární nabídku akcií

Groupon
Groupon
• 

ČTK

Americký prodejce slevových kuponů Groupon Inc. výrazně snížil své očekávání příjmů z primární nabídky akcií. Firma nyní plánuje z nabídky 30 milionů akcií získat 540 milionů USD (9,8 miliardy Kč). Ještě v červnu společnost počítala s příjmy 750 milionů USD. Vyplývá to ze zprávy firmy pro americkou Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC).

Groupon podle prohlášení nabídne akcie za cenu 16 až 18 dolarů. Nabídka ohodnocuje celou společnost na 10,1 miliardy až 11,4 miliardy USD. Groupon chce nabídnout na burze akcie odpovídající zhruba pěti procentům celkového kapitálu. Příští týden vedení firmy zahájí takzvanou roadshow, při které bude přesvědčovat investory, aby akcie v nabídce koupili.

Situace na akciových trzích i ve firmě se od červnového oznámení primární nabídky Grouponu změnila. Trhy jsou nyní mnohem nestabilnější. Společnost rovněž pod tlakem investorů a regulátorů změnila dvakrát účetnictví a přišla o hlavní provozní ředitele. Někteří analytici začali pochybovat o životaschopnosti firmy v delším období.

Trhy rovněž zajímá, zda firma dokáže být v dohledné době zisková. Groupon dnes v prohlášení pro burzu uvedl, že ve třetím čtvrtletí vykázal provozní ztrátu dva miliony USD. Severoamerické operace sice hospodařily se ziskem 19 milionů USD, zahraniční divize však skončila ve ztrátě 21 milionů USD. Celková ztráta ale prudce klesla z 62 milionů ve druhém čtvrtletí. Společnost snižuje ztráty hlavně díky kontrole výdajů za reklamu.

Úpis Grouponu jako lakmusový papír

Hrubé fakturované příjmy firmy se proti předchozímu čtvrtletí zvýšily o 25 procent na 1,16 miliardy USD a meziročně jsou vyšší o 496 procent. Hrubé fakturované příjmy představují celkové příjmy z podeje slevových kuponů. Firma pak velkou část těchto peněz převede na obchodníky, kteří se slevy účastní. To, co jí zůstane, je označováno jako čisté příjmy. Ty ve třetím čtvrtletí činily 430 milionů USD, o deset procent více než v předchozím čtvrtletí a o 426 procent více než před rokem.

Primární nabídka Grouponu patří mezi nejvíce sledované za poslední roky, mimo jiné i kvůli obtížné situaci na trhu. Pokud bude nabídka úspěšná, bude to dobré znamení i pro další společnosti, které uvažují o vstupu na burzu. Patří mezi ně sociální síť Facebook či dodavatel her pro sociální sítě Zynga. Pokud nebude nabídka příliš úspěšná, mohou být další primární nabídky odloženy nebo zrušeny, napsaly agentury.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.