Na burze jsou poprvé samostatné akcie Victoria’s Secret. Investoři věří ve velký comeback

Victoria’s Secret už nesází na „andílky“. Nyní cílí i na ženy, které nemají postavu vysokých hubených modelek.

Victoria’s Secret už nesází na „andílky“. Nyní cílí i na ženy, které nemají postavu vysokých hubených modelek. Zdroj: Facebook Victoria's Secret

Victoria’s Secret už nesází na „andílky“. Nyní cílí i na ženy, které nemají postavu vysokých hubených modelek.
Firma Victoria’s Secret postupně mění svou dřívější image značky spodního prádla pro ženy s postavou sexy modelek.
Poslední přehlídka v původním střihu, Victoria’s Secret Fashion Show, se uskutečnila v roce 2018.
Poslední přehlídka v původním střihu, Victoria’s Secret Fashion Show, se uskutečnila v roce 2018.
Poslední přehlídka v původním střihu, Victoria’s Secret Fashion Show, se uskutečnila v roce 2018.
20
Fotogalerie

Mytologickému znovuzrození ptáka Fénixe z popela se podobá nynější strmý růst cenných papírů řetězce obchodů s luxusním spodním prádlem Victoria’s Secret. A to se ještě loni v únoru v americkém deníku The Washington Post objevil článek se zatracujícím titulkem Pět faktorů, které vedly k pádu Victoria’s Secret.

S akciemi společnost Victoria’s Secret se samostatně obchoduje na newyorské burze od minulého úterý. Do té doby byla firma součástí skupiny L Brands, která vlastnila také obchody kosmetické značky Bath & Body Works. I tato firma je od minulého týdne samostatná a má akcie na burze.

Hned první den obchodování posílil kurz akcií Victoria’s Secret o 27 procent na 58 dolarů. A to nebylo vše – jen během tohoto pondělí a úterý akcie stouply o více než čtvrtinu až na 73 dolarů. Až ve středu kurz částečně korigoval.

Investoři a analytici pozitivně vnímají změny, které Victoria’s Secret uskutečnila či které plánuje provést. Před odloučením od L Brands například sestavila správní radu složenou převážně z žen, včetně předsedkyně Donny Jamesové.

Firma se také snaží více sázet na diverzitu a být oproti minulosti více inkluzivní – to mimo jiné znamená, že cílí i na ženy, které nemají postavu vysokých hubených modelek. I proto přestala marketingově sázet na proslulé „Andílky“

Podle analytiků firmě v minulosti neprospívala ani značná závislosti na kamenných prodejnách ve velkých nákupních centrech a škodila jí také přehnaná sexualizace nabízených produktů s názvy kolekcí jako „Very Sexy“, „Dream Angels“ nebo „Sexy Illusions“. Kolekce měly často úspěch spíše u mužů než u cílové skupiny, tedy žen.

„Dělali jsme věci špatně,“ řekl minulý měsíc během prezentace pro investory generální ředitel Victoria’s Secret Martin Waters. „Pro moderní ženu jsme ztratili na relevanci. Ta nám jasně říká, že se máme více zaměřit na to, jak se žena cítí, místo toho, jak vypadá,“ dodal.

Jeho slova dokládají i čísla. Firmě, která zažívala období největší slávy v 90. letech a na začátku tisíciletí, v posledních letech klesaly tržby. Za rok 2020 dosáhly 5,5 miliardy dolarů v porovnání s 7,5 miliardy dolarů v roce 2019 a 8,1 miliardy dolarů v roce 2018. 

Budoucnost však vypadá optimisticky, a to nejen podle vedení firmy, ale i podle analytiků. „Očekáváme značný růst tržeb i ziskových marží. Firma je stále v rané fázi změn a změny, které vedení uskutečnilo, podle nás povedou k posílení značky Victoria’s Secret, zlepšení postavení v konkurenčním prostředí a k nalákání nových zákaznic,“ uvedli například analytici investiční firmy MKM Partners. Pro akcie Victoria’s Secret vydali doporučení nakupovat a cílovou cenu stanovili na 88 dolarů.

Stejného názoru jsou i analytici banky Wells Fargo – ti dokonce čekají, že by se cena mohla ve výhledu dvanácti měsíců vyšplhat až na 100 dolarů, tedy o 36 procent výš oproti úternímu kurzu.