Zynga si prodejem akcií zajistila miliardu dolarů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Americká společnost Zynga si prodejem části svých akcií zajistila jednu miliardu dolarů (asi 19,6 miliardy korun). To je na horní hranici předběžně stanoveného pásma 8,50 až 10 dolarů za akcii a svědčí to o celkově solidním zájmu, který by dnes odpoledne měli investoři ukázat, až se akcie začnou obchodovat na trhu Nasdaq. Primární emise Zyngy je v internetové branži v USA největší od roku 2004, kdy na burzu vstoupil Google.

Zynga se specializuje na on-line hry, jako je CityVille nebo FarmVille, o které je v poslední době značný zájem. Část analytiků ale nabádá k opatrnosti: Zynga je totiž závislá na sociální síti Facebook, z jejichž uživatelů se rekrutuje drtivá většina jejích hráčů. Jiní analytici to naopak pokládají za výhodu a za jednu z možností, jak se už teď podílet na růstu Facebooku, než firma sama vstoupí na burzu.

Mírným zklamáním je fakt, že Zynga nezvýšila počet nabízených akcií, a nevyužila tak vysokému zájmu, který o ně byl. Firma podle plánu prodala 100 milionů akcií třídy A, což jí s ohledem na prodejní cenu dává zmíněnou miliardu dolaru. Když na trh před sedmi lety vstupoval Google, zajistil si zhruba 1,9 miliardy dolarů.

Zynga také uvedla, že někteří její akcionáři dali upisovatelům 30 dnů na nákup dalších 15 milionů akcií. Z tohoto prodeje už by Zynga žádné peníze nezískala, výnos by zůstal upisovatelům. Tímto způsobem by se pouze zvýšil počet akcií v oběhu.

Zynga vydává čtyři z pěti nejhranějších her na Facebooku. Měsíčně přitom její on-line hry hraje asi 200 milionů lidí. Šéf Zyngy Mark Pincus nicméně věří, že firma bude schopna počet hráčů zdvojnásobit. Žádný časový rámec k dosažení tohoto cíle ale neuvedl.

Prodejní cena akcií Zyngy celou firmu oceňuje asi na 8,9 miliardy dolarů (téměř 175 miliard Kč). To je výrazně pod cenou 14 miliard dolarů, o které se hovořilo ještě v listopadu. V létě bylo nadšení ještě vyšší a odhady se pohybovaly až kolem dvojnásobku současných hodnot.