České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie | E15.cz

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

Michal Nosek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký zvuk. Západočeský výrobce houslí, viol, čel, kontrabasů a kytar Strunal Schönbach loni stabilizoval hospodaření a po hubených letech vykázal obrat 45 milionů korun. Do rozvoje firmy loni vložil nový investor Silverline Capital sedm milionů korun. Společnost navíc usiluje o lukrativní zakázky v zahraničí.

 

„První výsledky práce v roce 2017 se začínají dostavovat, a to nejen ve formě nových obchodních kontaktů na zahraničních trzích. Velmi nás potěšilo třeba i nedávné pozvání do výběrového řízení na dodání hudebních nástrojů pro Šanghajskou filharmonii,“ prozrazuje generální ředitel Strunal Schönbach David Hůla.

S prosazením v Šanghaji a Pekingu pomáhá firmě agentura Czech Trade. „Jenom v Pekingu je okolo tisíce hudebních škol a sta tisíců žáků, kteří se učí hrát na housle. Čínský zákazník již nemá zájem o laciné nástroje, chce mít to nejlepší z Evropy. Proto se naše nabídka týkala především polomistrovských a mistrovských nástrojů v retailové prodejní hodnotě okolo 1000 dolarů za kus,“ doplnil Hůla.

Strunal ale zkouší uspět i v Rusku. Houslařství tam oživilo spolupráci s velkými zákazníky v Petrohradě a Moskvě zejména v prodeji kytar, kde bylo Rusko dříve tradičním zákazníkem.

Firma tak navázala na zlaté doby Cremony, která do devadesátých let minulého století dodávala na ruský trh desítky tisíc hudebních nástrojů.

Podívejte se na výrobu nástrojů ve Strunalu:

Strunal-Schönbach

Ke stabilizaci firmy přispěla i investice nového majitele Strunalu, skupiny Silverline Capital. Loni investovala miliony korun zejména do obnovy strojů na obrábění dřevěných polotovarů. Došlo navíc k celkové reorganizaci vedení a struktury společnosti.

„Firmu jsem již pod novým investorem přebíral v řekněme ne zcela ideálním stavu a většina procesů musela být od základu vystavěna. Letos jsme přijali do obchodního oddělení dva nové klíčové zaměstnance a bojume o nové trhy,“ říká Hůla. 

 

 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah