Česko je stále malým trhem pro světové značky. Některé už se stáhly

Praha, Pařížská ulice

Praha, Pařížská ulice Zdroj: Profimedia.cz

Praha, Pařížská ulice
Praha, Pařížská ulice
Praha, Pařížská ulice
Praha, Pařížská ulice
Praha, Pařížská ulice
8
Fotogalerie

Aston Martin nebo Infiniti se z Česka stáhly. Jiné módní brandy zase nenašly odpovídající prostory.

Stejně jako se na českém trhu objevily některé světové obchodní řetězce, aby se po čase z různých důvodů stáhly, anebo jiné naopak o vstupu vůbec neuvažovaly, zažily podobné příběhy globální módní a luxusní brandy. Ty nejznámější se v Česku soustřeďují v pražské Pařížské ulici – od módních stálic Christian Dior, Gucci nebo Louis Vuitton přes šperky Tiffany či Cartier až po hodinky Montblanc a Rolex.

„Česká republika má dvě specifika. Na jedné straně velmi dobře informované potenciální kupující, kteří se rychle o nové značce dozvědí. Pokud se objeví zajímavá novinka, mezi Čechy se rychle zformují takzvaní early adopters. Na straně druhé je Česko stále relativně malým trhem,“ říká Vladan Hájek, obchodník s luxusním zbožím, který pod značkou Asten provozuje kromě obchodů v Pařížské i některé hotely.

Ke stálici Tamaře Kotvalové a jejímu Carollinu se znovu přidává Lenka Vejvalková, bývalá majitelka Prospekta Módy a novým hráčem je Premium Fashion Brands předního pražského právníka Jaroslava Havla. Po loňském odprodeji některých značek z impéria LBM Michaely Bakala získal dvě prodejny – prádlo La Perla a klenotnictví Boucheron – právě Hájek. Stejně tak měl získat Vertu, exkluzivní mobil z dílny finské Nokie, který kdysi do Česka přivedl, nicméně jeho úsilí značku oživit nevyšlo.

Podobně dopadly některé další značky. Na trh vstoupily, aby se po čase stáhly. Příkladem je Aston Martin nebo exkluzivní auta Pagani, loni zmizela japonská luxusní značka Infiniti. „Některé zase vstoupit chtěly, avšak nenašly odpovídající prodejní prostory – například módní značka Monclér,“ dodává Hájek s tím, že by Praha jistě ocenila například značky bot, jako jsou Christian Louboutin nebo Manolo Blahnik.

Do vyjednávání o vstupu se dokonce před lety pustilo zastoupení Tom Ford, ale nakonec usoudilo, že potenciál trhu není dostatečný.

Více se o retailových tématech dočtete v novém magazínu E15 Premium s názvem Sámoška 4.0. Vychází 18. září.

Video placeholde

E15 Premium s tématem Sámoška 4.0 • E15