„Peníze využíváme především na refinancování starých dluhů,“ uvedla Lagronová. Jde především o směnky. V materiálu pro dozorčí radu se také píše, že dluhopisový program sníží závislost firmy na bankovních zdrojích.
„Schopnost bank úvěrovat je z globálního pohledu nadále velmi nejistá,“ napsali manažeři dozorčí radě. Dluhopisový program aeroholdingu fakticky nahradil někdejší program Letiště Praha, které skupina pohltila ve formě dceřiné společnosti. Holding od letiště převzal tři emise, které musí splatit.
První letištní emisi dvouletých dluhopisů v celkové hodnotě 800 milionů korun holding splatil letos v lednu. Zbylé dvě emise v celkovém objemu 650 milionů korun jsou splatné v roce 2013, respektive 2020. Příští rok proto bude muset Český aeroholding najít ve svých zdrojích 400 milionů korun.
Do budoucna se počítá s tím, že z nových dluhopisů se bude hradit rovněž příprava a výstavba paralelní vzletové a přistávací dráhy. Aeroholding také od Letiště Praha převzal úvěr Evropské investiční banky 6,9 miliardy korun, ten je splatný v roce 2027. Letiště za tyto peníze postavilo schengenský Terminál 2.