Air France objedná 50 letadel, zakázku si rozdělí Airbus a Boeing
Nové stroje zamíří na dálkové linky. Air France chce svými Airbusy od roku 2018 nahradit posledních deset dosluhujících Boeingů 747, sesterská KLM nasadí Dreamlinery už o dva roky dříve, aby mohla vyřadit své McDonnell Douglasy MD-11. Později budou oba dopravci provozovat oba typy. Nákup bude financován z vlastních zdrojů. Air France očekává, že nová letadla jí uspoří 15 procent nákladů na palivo.
Aerolinky si také vyjednaly opci na dalších 60 strojů, dohoda je ale „stále předmětem dokončení jednání s výrobci,“ uvedla dnes společnost. Air France tím má podle agentury Bloomberg na mysli právě servisní práva na motory Rolls-Royce. Potvrdil to i mluvčí výrobce Richard Hedges.
Zatímco pro Airbus A350 jsou k dispozici výhradně motory Rollsu, konkurenční Boeing nabízí jako alternativu i pohonné jednotky General Electric. O výběru se ještě rozhodne, prohlásil šéf flotily dálkových letounu Air France Nicolas Bertrand. To dává aerolinkám prostor k tlaku na britského motoráře. Rolls se ale tohoto nebezpečí neobává. „Jsme si jisti, že (motor) Trent 1000 představuje nejlepší možnost,“ řekl Bloombergu mluvčí firmy Richard Hedges.
Airbus A350 (nahoře) a Boeing 787 Dreamliner|Airbus A350 (nahoře) a Boeing 787 Dreamliner
Air France nyní neprovádí servis žádných motorů Rolls-Royce, celá flotila je vybavena motory General Electric a jejích partnerských výrobců. Podle konzultantské společnosti Ascend tvoří většinu tržeb výrobců motorů právě servis, Rolls-Royce se tedy bude pravděpodobně zdráhat práva na údržbu poskytnout. Air France předpokládá, že k uzavření finální dohody dojde do konce roku.