Arriva přijde o dotovanou trať, přednost dostanou České dráhy

Arriva spouští linku z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou

Arriva spouští linku z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou Zdroj: E15 Anna Vackova

Dopravní společnost Arriva nemá zatím na kolejích štěstí. Jedinou dotovanou trať, kde Arriva jezdí, dostanou od poloviny příštího roku České dráhy. Jde o jesenickou lokálku ze Šumperka do Koutů nad Desnou, která patří svazku tamních obcí. Trať se letos dočkala s pomocí evropských dotací nákladné elektrizace a pro čtyři motoráky se značkou Arriva už na ní nebude místo.

Olomoucký kraj dopravu objedná bez soutěže u Českých drah, které zde od června nasadí své pantografy. Podle mluvčí kraje Kateřiny Navrátilové se kraj s drahami dohodl v rámci uzavřené desetileté smlouvy. „Jedním z nejdůležitějších benefitů celého projektu je vedení přímých vlaků z údolí říčky Desné na Olomoucko,“ uvedla Navrátilová.

Kraj dosud na trati Arrivě dotoval provoz zhruba 18 miliony korun ročně, na provoz elektrických vlaků si ale připravuje významně větší sumu. Výše dotace ale ještě známa není.

Samotná Arriva je se situací víceméně smířena, elektrické vlaky v tuzemsku nemá. Firma má s krajem smlouvu, která vyprší koncem příštího roku, České dráhy ale na zmíněnou trať mají vtrhnout už v červnu. Na Arrivu pak zřejmě zbude pouze krátká odbočná kolej z Petrova nad Desnou do Sobotína. Zda bude pokračovat tento provoz i v dalších letech, není jasné.

**