Informaci o změně jako první přinesl deník Metro. Problematický tunel stál 37 miliard, včetně napojení na Strahovský tunel pak 43 miliard korun.
Vedení města chystá na 19. září pouze komorní akci, která bude spojena s přestřižením pásky u vjezdu na Letné. Hned poté tunelem projedou první auta. Otevření tak nebude provázet průjezd vozu formule, elektromobilu ani průlet miniletadla, o čemž se dříve mluvilo. Dolínek minulý týden uvedl, že podobné akce by byly „výsměch Pražanům.“
Řidiči měli tunelem jezdit už v roce 2011
Harmonogram otevření Blanky chce vedení města prezentovat v pátek 11. září na tiskové konferenci. Technici nyní dokončují komplexní dopravní a bezpečnostní zkoušky.
Šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, měl původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy.