ČD Cargo plánuje propustit stovky lidí, tvrdí odbory. Ťok se s nimi setká
„Dopis od Federace strojvůdců jsem obdržel a situaci v ČD Cargo podrobně sleduji. Mým cílem je stabilizace ČD Cargo, ekonomická i personální. Se zástupci Federace strojvůdců se v nejbližší době setkám a jsem otevřen dialogu, jak situaci ČD Cargo zlepšit,“ sdělil Ťok.
ČD Cargo podle odborářů chystá propouštění na základě studie poradenské firmy Deloitte a Dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích. Jeho součástí má být i redukce sběrných bodů a seřadišť.
Celková přeprava klesla
Podle předsedy představenstva ČD cargo Ivana Bednárika klesla v prvních měsících letošního roku celková přeprava zboží po železnici, což se odrazilo i na objemu přeprav ČD Cargo. Firma proto, vedle dalších kroků, provádí analýzu možností snížení zaměstnanosti a jejího dopadu na zachování obslužnosti jednotlivých regionů, ale i bezpečnosti provozu.
„Teprve až bude výše uvedená analýza dokončena, rozhodne management o konkrétních krocích a budou-li se úsporná opatření týkat zaměstnanosti, zahájí ihned dialog se sociálními partnery,“ dodal.
Odboráři ministra vyzvali, aby svolal pracovní schůzku, která se má situací v ČD Cargu zabývat. „Objem přepravy jak v ucelených, tak v jednotlivých vozových zásilkách klesá a hospodářské výsledky za první čtvrtletí tohoto roku jsou opět v mínusu,“ uvedlo v dopise prezídium
Každoroční výměna představenstva
Strojvůdcům se rovněž nelíbí, že se téměř každý rok mění členové představenstva společnosti, kteří po vyplacení tučného odstupného předají vedení svým následovníkům bez ohledu na to, co po nich ve firmě zůstalo. „Je velmi zarážející, že se tak děje s plným vědomím akcionáře, tedy státu, a členů řídícího výboru, ve kterém jsou účastni zástupci jednotlivých ministerstev,“ napsali odboráři.
ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce provozuje asi 650 lokomotiv a ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Stáří vozového parku dopravce se blíží 30 letům.