ČD Cargo zkompletovalo flotilu nových lokomotiv, převzalo poslední Vectron
Poslední z pětice objednaných strojů převzalo ČD Cargo v továrně v německém Allachu. Stroj se teď bude zkoušet v tuzemsku a získá konečný vnější vzhled. Nákup vectronů za více než půl miliardy je vůbec první akvizicí nových lokomotiv od vzniku společnosti ČD Cargo.
Firma si původně na nákup chtěla vzít úvěr, nakonec jí ale půjčily mateřské České dráhy, které sedí na přebytcích z miliardové emise dluhopisů a získaly také peníze za převod nádraží.
„Nasazení lokomotivy do pravidelného provozu je plánováno na druhou polovinu měsíce října,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. ČD Cargo chce novými stroji především posílit svou pozici na dálkových transevropských linkách, neboť siemensovské stroje mohou jezdit pod několika napájecími a zabezpečovacími systémy.
Vectron například nedávno vezl automobily Škoda do distribučního centra v rumunském Curtici. „Nejčastěji je lze zastihnout na autovlacích mezi Devínskou Novou Vsí na Slovensku a Falkenbergem v Německu,“ doplnil Šťáhlavský. Siemens se s vectrony na českém trhu úspěšně uhnízdil. Ve svém parku je má i LokoTrain ze skupiny EPH či RegioJet podnikatele Radima Jančury.
Na všechny trati
Přednost lokomotiv Vectron od Siemense spočívá v tom, že mohou jezdit pod několika napájecími a zabezpečovacími systémy. Může tedy jezdit po celé Evropě.