České dráhy modernizují, na Posázavský Pacifik vyjedou vagony s wifi

Vagony řady Bmto na nádraží Praha - Braník na trati Posázavského Pacifiku

Vagony řady Bmto na nádraží Praha - Braník na trati Posázavského Pacifiku Zdroj: Elektracentrum via Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Řídící vůz Bfhpvee295, takzvaný "sysel"
Lokomotiva 163
2 Fotogalerie
České dráhy zmodernizují patrové vagony Bmto, které budou jezdit na pražských příměstských linkách a na trase do Čerčan. Dvanáct vozů z východního Německa zůstalo v původním stavu ze sedmdesátých let. Vagony mimo jiné dostanou modernizované toalety, které se dají používat i ve stanicích. Cestující budou moci využívat zásuvky a připojení k internetu přes wifi.

Železniční dopravce chce modernizované vagony nasadit na příměstských linkách do Berouna a Roztok. O víkendu se pak objeví na trati do Čerčan, díky trampům známé jako Posázavský Pacifik.

Modernizace by se ovšem neměla dotknout jenom uvedených tratí. Z těchto spojů se uvolní vozy City Elefant, které nahradí staré „pantografy“ 451 na lince do Kralup nad Vltavou. „Dojde tak ke zvýšení kvality nejen na linkách, kde budou jezdit modernizované vozy Bmto, ale i na dalších linkách,“ slibuje předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec.

Těsně před podpisem

Státní podnik je těsně před podpisem smlouvy na modernizaci. Jméno vítěze řízení a cenu by měly České dráhy zveřejnit v průběhu několika týdnů. Zakázku získala firma s nejlevnější nabídkou. Část z modernizovaných vozů je v současné době v depu, další jezdí na zmiňované trati do Čerčan.

Na elektrifikovaných tratích by měly nové jezdit se škodováckou lokomotivou řady 163 doplněnou o řídící vozy Bfhpvee, takzvané sysly. Díky nim nemusí lokomotiva při obratu objíždět celou soupravu, strojvedoucí dokáže z řídícího vozu na druhém konci lokomotivu řídit na dálku.

"Sysel" a lokomotiva řady 163

Vozy čeká mimo jiné modernizace interiéru včetně dosazení WC s uzavřeným systémem, vytvoření prostoru pro přepravu kol, nové osvětlení integrované do stropu nebo instalace zásuvek 230 V a wifi. Vozy budou mít nová okna, posuvné dveře, signalizaci zastávky na znamení, centrální zdroj energie nebo opticko-elektronický informační systém.

České dráhy si od modernizace vozů slibují rychlou návratnost. Příměstská doprava je podle informací státního dopravce nejrychleji rostoucím segmentem.