České dráhy modernizují, na Posázavský Pacifik vyjedou vagony s wifi
Železniční dopravce chce modernizované vagony nasadit na příměstských linkách do Berouna a Roztok. O víkendu se pak objeví na trati do Čerčan, díky trampům známé jako Posázavský Pacifik.
Modernizace by se ovšem neměla dotknout jenom uvedených tratí. Z těchto spojů se uvolní vozy City Elefant, které nahradí staré „pantografy“ 451 na lince do Kralup nad Vltavou. „Dojde tak ke zvýšení kvality nejen na linkách, kde budou jezdit modernizované vozy Bmto, ale i na dalších linkách,“ slibuje předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec.
Těsně před podpisem
Státní podnik je těsně před podpisem smlouvy na modernizaci. Jméno vítěze řízení a cenu by měly České dráhy zveřejnit v průběhu několika týdnů. Zakázku získala firma s nejlevnější nabídkou. Část z modernizovaných vozů je v současné době v depu, další jezdí na zmiňované trati do Čerčan.
Na elektrifikovaných tratích by měly nové jezdit se škodováckou lokomotivou řady 163 doplněnou o řídící vozy Bfhpvee, takzvané sysly. Díky nim nemusí lokomotiva při obratu objíždět celou soupravu, strojvedoucí dokáže z řídícího vozu na druhém konci lokomotivu řídit na dálku.
"Sysel" a lokomotiva řady 163
Vozy čeká mimo jiné modernizace interiéru včetně dosazení WC s uzavřeným systémem, vytvoření prostoru pro přepravu kol, nové osvětlení integrované do stropu nebo instalace zásuvek 230 V a wifi. Vozy budou mít nová okna, posuvné dveře, signalizaci zastávky na znamení, centrální zdroj energie nebo opticko-elektronický informační systém.
České dráhy si od modernizace vozů slibují rychlou návratnost. Příměstská doprava je podle informací státního dopravce nejrychleji rostoucím segmentem.