Na setkání s novináři o tom informoval představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. „Patnáctikilometrové jízdné z Lysé nad Labem do Nymburka zůstává na stejné úrovni, tedy na 29 korunách. Jízdné z Prahy do Kolína, 69 kilometrů, se zvyšuje o jednu korunu a na trati například Praha - Cheb, která měří 219 kilometrů, dojde k úpravě o dvě koruny,“ uvedl Štěpán.
Cestující přibývají
Podle Štěpána státnímu dopravci v poslední době přibývají cestující, a to zejména v dálkové a příměstské dopravě. Od ledna do září dráhy zaznamenaly meziroční růst počtu cestujících o 672 tisíc. Dopravce do konce roku čeká překročení hranice 170 milionů přepravených cestujících.
Mezi hlavními novinkami jízdního řádu je prodloužení linky z Prahy do Ostravy o úsek do slovenských Košic. Při nákupu včasné jízdenky z Prahy do Košic by u pendolin nejlevnější cena jízdného měla vyjít na 510 korun včetně 85 korun za místenku.
Na dvouhodinový interval by se měly zahustit spoje vedené railjety mezi Prahou a Vídní, nově by měly být tyto vlaky prodloužené do Štýrského Hradce.
Obnoví zrušené spoje
Ve vnitrostátní dopravě se do grafikonu vrátí zrušené spojení z Luhačovic do Otrokovic, posíleny budou ve špičce vlaky jedoucí mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem a obnoven bude omezený spoj mezi Olomoucí a Šumperkem.
Ve všech případech jde o spoje, které na setkání s novináři koncem července prezentoval bývalý ministr dopravy Antonín Prachař.
Ten také do nového řádu prosadil, že vlaky pendolino, jedoucí z Prahy do Chebu a Františkových lázní, budou zastavovat v Lázních Kynžvart.
České dráhy se letos v pololetí vymanily ze ztráty. Hospodařily se ziskem po zdanění 158 milionů korun. Vloni v pololetí přitom dráhy prodělaly 510 milionů korun. Podle vedení ČD stojí za zlepšením výsledků mimo jiné zvýšení tržeb u osobní dopravy a provozní úspory.