Český elektrobus do města projel vysokohorskou silnici v Rumunsku
Elektrobus projel celou silnici DN7C spojující města Pitesti a Sibiu ve středním Rumunsku, jejíž součástí je i Transfagarasan. První 120kilometrový úsek plný serpentin k vysokohorskému jezeru Balea, ležícímu ve výšce 2034 metrů nad mořem u silničního přechodu přes Fagaraš, dorazil s baterií nabitou na 20 procent kapacity.
V tomto nejvyšším bodě cesty personál dobil baterii na 60 procent, přičemž po příjezdu do 79 kilometrů vzdáleného Sibiu v ní zbylo ještě 30 procent energie. „Trasa se ukázala jako poměrně obtížná, protože se tam pohybovaly vozy přepravující dříví, stejně jako řidiči, kteří si nelámali hlavy s rychlostními limity,“ napsal server Romania-Insider.com.
Český elektrobus se již podrobil měsíčnímu testování u bukurešťského dopravního podniku RATB. Po zdolání Transfagarasanu pak pokračovaly zkoušky také v Temešváru, Aradu a dalších městech na severozápadě země.
Nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10.5 ujede podle obsazenosti a náročnosti provozu na jedno nabití přibližně 110 až 160 kilometrů. Testovaná třídveřová verze má kapacitu 85 lidí, z toho 19 je míst k sezení.
Nejmalebnější silnice světa |
---|
Transfagarasan je podle mnoha názorů jednou z nejmalebnějších silnic na světě, v Rumunsku je nazývána jako „Cesta světa“. Jeden z takovýchto názorů vyslovil i Jeremy Clarkson, který silnici navštívil při natáčení jednoho z dílů známého motoristického pořadu Top Gear. |
Po okupaci Československa sovětskými vojsky a jejich spojenci (bez Rumunska) v roce 1968 se diktátor Nicolae Ceausescu rozhodl postavit strategickou jednoproudovou silnici přes Fagaraš. Práce začaly v prosinci 1969. V roce 1971 ale Causescu nechal původní plány pozměnit a rozhodl se místo jednoho proudu vybudovat dva. Jednoproudová silnice byla otevřena 20. září 1974, po dvou letech se začalo s její přestavbou a silnice jak ji známe dnes, byla dokončena v roce 1980. Na Transfagarasanu se nachází 833 mostů, 28 viaduktů a pět tunelů. Zdroj: Wikipedia |