Z nového čínského byznysu přitom mohou těžit i České aerolinie. S čínskou firmou se totiž dohodly na takzvané codesharové spolupráci, tedy sdílení kódu. To mimo jiné znamená, že se linka s příchodem zimního řádu stane součástí letové i prodejní sítě ČSA a ponese také české označení OK.
Linka zapadá do strategie otevírání dveří čínskému byznysu, kterou pod vedením sociálních demokratů razí česká vláda i prezident. „Jen český export do Číny vzrostl za první pololetí o 18 procent. Pozitivním signálem jsou i rostoucí čínské investice tady v České republice, stejně jako rozšíření turistického ruchu,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka.
Vedle obchodníků by čínský spoj měli ve velkém využívat právě turisté. Zatímco před deseti lety čínské turisty Český statistický úřad ani nepočítal, loni už jich zaznamenal 211 tisíc. Pro letošek tuzemské hotely počítají s více než 300 tisíci hosty z Číny.