Vedení to označilo za nejlepší výsledek za posledních deset let. „Na kladných provozních výsledcích se největší měrou podílelo lepší využívání flotily, meziroční zlepšení o 17 procent, a nárůst počtu přepravených cestujících o 12 procent. Nadále těžíme z výsledků restrukturalizace, daří se nám udržet pod kontrolou provozní náklady a přínosem je nově i prodej dodatečných služeb,“ uvedl předseda představenstva ČSA Jozef Sinčák.
Lepší využití flotily znamená, že stroje tráví více hodin ve vzduchu. ČSA za pololetí přepravily na svých linkách celkem 1,01 milionu cestujících, tedy o zmíněných 12 procent meziročně více. K tomu je třeba připočítat dalších více než 200 tisíc cestujících, které letouny českého dopravce vozily pod hlavičkou jiné firmy. To je například případ projektu v Saudské Arábii, kam firma dlouhodobě pronajala dva letouny A319.
Podle Sinčáka tento projekt výrazně přispívá k zotavení finančních údajů společnosti. Obsazenost letounů ČSA zůstala na stejné úrovni jako loni, tedy asi na 70 procentech, nabízená kapacita je ale o osm procent vyšší. České aerolinie mají ve flotile 17 letadel, z toho jeden dálkový Airbus A330, devět menších Airbusů A319 a sedm vrtulových strojů ATR. K tomu si půjčily na letní polovinu roku Boeing 737.
Firma, která se léta potácela nad propastí krachu, prošla v posledních třech letech úspěšnou privatizací, když největší podíl (44 procent) získaly v roce 2013 Korean Air, loni na jaře pak získal 34 procent tuzemský Travel Service. Státnímu Českému aeroholdingu zbylo pouze necelých 20 procent, malý podíl v podobě necelých tří procent drží historicky Česká pojišťovna. ČSA po vstupu soukromých akcionářů výrazně vylepšily hospodaření, když loni dosáhly zisku 223 milionů.