„Operativní leasing je z hlediska nákladů dlouhodobě výhodnější než finanční laesing,“ řekla Michaela Lagronová, mluvčí Českého Aeroholdingu.
Dopravci se tím snížily splátky za provozované stroje. Na rozdíl od finančního leasingu, po jehož splacení by letadla zůstala v majetku dopravce, operativní leasing představuje pronájem na dobu určitou.
Většina ze zisku (806 milionů korun) bude podle uveřejněného záznamu z valné hromady použita na uhrazení ztráty z předchozích let a zbytek bude převeden do rezervního fondu.
Provoz dlouhodobě v minusu
Provoz Českých aerolinií je ztrátový dlouhodobě. V roce 2011 hospodařily se ztrátou 241 milionů korun před zdaněním. V roce 2010 dopravce vykázal hrubý zisk 76 milionů korun, v němž ale byly započteny tržby z prodeje dlouhodobého majetku za téměř 2,7 miliardy korun.
Výroční zpráva s kompletními informacemi za rok 2012 zatím zveřejněná není. Podle Lagronové by se tak ale mohlo stát v nejbližších dnech.
Podobně zatím společnost odmítla komentovat výsledky loňského roku s tím, že se ale dá předpokládat opět ztrátové hospodaření.