ČSA vrátí do flotily dálkové letadlo, bude létat do Soulu

Airbus A330

Airbus A330 Zdroj: Airbus

České aerolinie po letech zmenšování a osekávání sítě opatrně zvedají hlavu. Vedení firmy dnes představilo letový řád na příští léto, který obsahuje několik zajímavých novinek. Hlavním překvapením je znovuzařazení velkého dálkového stroje do flotily. Pronajatý Airbus A330 v českých barvách bude od června létat dvakrát týdně na lince Praha – Soul.

Velký stroj se širokým trupem (a dvěma uličkami mezi sedadly) se do letadlového parku firmy vrátí po tříleté pauze. V polovině roku 2010 se totiž ČSA definitivně zbavily starých Airbusů A310, které do podzimu 2009 létaly do New Yorku.

Linku do Jižní Koreje už léta úspěšně provozuje čtyřikrát týdně partner ČSA z aliance SkyTeam, společnost Korean Air. Právě díky dohodě o rozšíření této spolupráce se česká společnost odvážila k návratu na dálkové linky. Pokud by totiž se svým jedním letadlem měla potíže, Korejci jej nahradí vlastním strojem. Obě firmy sladily i letové řády. Korejci zajistí návazné spoje ze Soulu především do Japonska, Češi zase přidají lety po Evropě.

ČSA například nově začnou létat do Mnichova, a to hned třikrát denně. Do jejich sítě se zase díky spolupráci s Asiaty zařadí například Denpasar na Bali, Fukuoka, Nagoja, Osaka, Tokyo nebo Jakarta. „Chceme Prahu učinit branou do střední a východní Evropy a částečně i západní Evropy,“ řekl viceprezident ČSA pro obchod Jiří Marek.

K dalším novinkám v síti ČSA patří linka do ruského Permu, Nice a Florencie. Denní frekvence se navýší především u německých a ruských destinací. Naopak společnost zruší lety do Doněcku a Lvova, Pobaltí budou obsluhovat v rámci takzvaného sdílení kódu aerolinie airBaltic. Lety do Švýcarska zase zajistí nová spolupráce s Darwin Airlines, které většinou létají s malými Saaby. Oproti letošnímu létu se počet frekvencí na linkách ČSA zvýší příští rok o 33 týdně. „Nejde ale o navýšení kapacit. Letadel budeme mít méně, nárůst jde ale ruku v ruce s lepším využíváním flotily,“ uvedl Marek.

Airbus A310, zatím poslední letoun ČSA pro dálkové tratě. Aerolinky prodaly poslední kus v roce 2010

ČSA budou mít pro příští rok k dispozici 26 letounů, oproti letošním 28. Začátkem roku z flotily definitivně zmizí posledních pět boeingů, zůstanou pouze proudové airbusy a vrtulové ATR. Dvacet let staré boeingy jsou podle firmy fakticky neprodejné a zamíří nejspíš do šrotu. Vedle dálkového A330 přibudou ještě dva vrtulové stroje ATR.

Partner ČSA? Raději z větší dálky

Kováč: Bez partnera ČSA přežijí jen těžko