Čtvrtý koridor nejlépe postaví Chládek & Tintěra, doporučila komise

Postaru. Zakázka budí velký zájem. Zatím se ale z Vršovic do Hostivaře jezdí po starých kolejích.

Postaru. Zakázka budí velký zájem. Zatím se ale z Vršovic do Hostivaře jezdí po starých kolejích. Zdroj: ctk

Výběrová komise Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) doporučila společnost Chládek & Tintěra jako vítěze tendru na dostavbu čtvrtého koridoru v Praze mezi Hostivaří a Vršovicemi. Deníku E15 to potvrdily dva zdroje. Sama správa železnic věc nekomentuje až do oficiálního vyhlášení vítěze patrně v příštím týdnu.

Jak už deník E15 informoval, společnost Chládek & Tintěra nabídla v soutěži nejnižší cenu 3,4 miliardy korun. Jako jediná z účastníků se dostala pod předpokládanou cenu, která činí 3,6 miliardy korun. Doporučení komise je pro výsledek soutěže klíčové, hodnotitelé v poslední fázi zkoumali technickou část nabídky a reálnost ceny.

„Věřím, že ostatní uchazeči uznají, že naše nabídka je způsobilá a pro zadavatele a stát nejvýhodnější. Důležité je včas podepsat smlouvu, začít stavět a čerpat připravené finance,“ zdůraznil obchodní ředitel firmy Chládek & Tintěra Pavel Stoulil.

Podnik s loňským obratem 2,6 miliardy korun tak za sebou nechal mnohem větší stavební kolosy. Druhou nejnižší cenu nabídlo
sdružení Eurovia a Strabag Rail, necelé 4,3 miliardy korun.

Otázkou zůstává, zda se zadání nezkomplikuje například řízením u antimonopolního úřadu. „Naše cena je kalkulovaná a reálná,
k zamyšlení jsou možná ceny ostatních uchazečů,“ doplnil Stoulil.

Z Vinohrad do Hostivaře povede čtyřkolejná trať
Dostavba šesti kilometrů čtvrtého železničního koridoru od Hostivaře k jižnímu portálu Vinohradského tunelu je naplánovaná na čtyři roky. Přinese přitom zásadní změny v dálkové, příměstské i v městské dopravě. Koridor bude čtyřkolejný, což zvýší kapacitu tratě. Vyhne se zastávce Strašnice, nově ale vznikne jako přestupní terminál na MHD stanice Zahradní Město. Kompletní rekonstrukcí projde také nádraží ve Vršovicích.