Například rychlík z Českých Budějovic do Prahy ušetří oproti dnešnímu stavu deset minut, podobné to bude mezi Chebem a Ústím nad Labem, RailJet na trase Praha–Brno ukrojí sedm minut. O deset minut rychlejší bude i jízda z Prahy do Bratislavy, Vídně a Budapešti.
V mezinárodní dopravě přitom dojde k významné změně na tradiční trase Hamburk–Praha–Budapešť. Spoje se přetnou na dvě větve: z Německa do Prahy a z Prahy do Budapešti. Podobně došlo už na letošek k přepůlení linky Hamburk–Vídeň. V Praze je tak nutné přesedat. Jediným přímým spojem mezi severním Německem a Maďarskem zůstane Hungaria. České dráhy hodlají posílit spojení s Polskem, kde bude místo tří párů operovat hned šest.
4,4 miliardy korun dotací na rychlíky
Podle ministerstva dopravy, které objednává a dotuje rychlíkovou dopravu, se množství spojů příští rok zásadně nemění. Platba se bude upravovat pouze o inflaci a měla by činit zhruba 4,4 miliardy korun.
Změny čekají i pražskou regionální dopravu. Momentální návrhy ROPID počítají s posílením hned několika linek. Například většina vlaků linky S7 z Prahy do Úval by měla nově jezdit až do Českého Brodu, interval ve špičkách se zkrátí z půl hodiny na 15 minut. Odpolední vlaky na lince S9 by měly jezdit z Čelákovic až do Lysé nad Labem. Na říčanské větvi stejné linky by se měla rozšířit odpolední špička. Přibudou vlaky na Posázavském pacifiku.
Praha rovněž počítá s otevřením nové zastávky v Běchovicích, která by měla sloužit linkám S1 a S7. Zajímavostí nového grafikonu je víkendová motorová linka Arrivy z Prahy do Trenčína. Bude jezdit bez dotací. Definitivní podoba grafikonu bude jasná na podzim.
zrychlení rychlíků |