Deset techniků a dvanáct hodin práce. Prohlédněte si, jak se mění podvozek u vlakové soupravy

Video placeholde
Noční oprava ve vršovickém depu
Noční oprava ve vršovickém depu
Noční oprava ve vršovickém depu
Noční oprava ve vršovickém depu
Noční oprava ve vršovickém depu
10
Fotogalerie

Výměna prvního podvozku vlakové soupravy má své osvědčené postupy.

Nejprve technici odpojí vodiče, vzduchové hadice, tlumiče, pak další komponenty. Následně uvolní podvozek. Ten se pomocí hříže,velkého posuvného heveru, přesune podzemní cestou na druhou kolej. Na řadu přichází nový připravený podvozek, který se přesune pod vlakovou jednotku a stejným způsobem se v opačném gardu připojí. Operaci "podvozky" uzavírá finální kontrola a měření.

Vyvazování, jak zní oficiální strojařský termín pro výměnu podvozků, se provádí po zhruba milionu ujetých kilometrů. „V případě LEO Expressu k výměně dojde jednou za dva roky. Jednotka FLIRT čítá šest podvozků dva motorové, o hmotnosti 11,5 tuny, a čtyři vložené, po 6,5 tunách,“ řekl technický ředitel Leo Expressu Milan Smolek.

Během vyvazovacích oprav dochází na soupravě k postupné výměně poloviny podvozků. Důvodem je kapacity depa. Výměna jednoho ze šesti šasí totiž trvá zhruba tři hodiny.

„V depu nedochází k samotné opravě, pouze k demontáži a montáži. Podvozky se opravují ve specializovaných certifikovaných závodech a do depa je převážejí kamiony,“ doplnil Smolek.