Retrostroje: Podívejte se na Milešovku, průkopnici železniční dopravy v Podkrušnohoří
Období šedesátých let devatenáctého století znamenal pro železnici totální boom. Světu vládla pára a mezi lety 1869 -1874 si tak Ústecko-teplická dráha objednala u německého výrobce Hartmana v saské Kamenici devět strojů s označením 322. Jeden z nich, se jako nejstarší exponát ukrývá v chomutovském depozitáři kolejových vozidel Národního technického muzea (NTK). V dalším videu z cyklu Retrostroje se podívejte, jak o lokomotivě vypráví Michal Novotný, ředitel železniční sekce NTK.
Budoucnost hromadné dopravy nejspíš představují rychlovlaky či hyperloop, pohledy do minulosti ovšem na kouzlu neztrácejí ani dnes. Ba naopak. V počátcích železniční dopravy na českém území ovšem jezdily první lokomotivy maximální rychlostí kolem 50 kilometrů v hodině.