Do čínské vysokorychlostní železnice poprvé investuje soukromník, projekt vyjde na 167 miliard

vysokorychlostní železnice z Pekingu do Kantonu

vysokorychlostní železnice z Pekingu do Kantonu Zdroj: ctk

vysokorychlostní železnice z Pekingu do Kantonu
Vlak CNR China Corporation
Čínské rychlovlaky.Dělníci kontrolují elektrickávedení na trati rychlovlakuve východočínském Nanchangu.
Model čínského testovacího vysokorychlostního vlaku
Vlak čínské prdukce DJJ1, od roku 2008 na lokálních tratích
6
Fotogalerie

Čínský konglomerát Fosun International Ltd. investuje do projektu veřejně-soukromého partnerství (PPP) na výstavbu vysokorychlostního vlakového spojení, jehož celková hodnota je 46,2 miliardy jüanů (166,7 miliardy korun). Stane se tak první soukromou firmou, která se účastní projektu vysokorychlostního železničního spojení v Číně.

Čínská vláda má zájem přilákat soukromý kapitál do infrastrukturních projektů, protože tak může zmírnit dluhové zatížení místních samospráv. Slíbila také podpořit PPP.

V lednu státní plánovací úřad oznámil, že se chystá otestovat PPP v železnici a spustí osm projektů pro vysokorychlostní a meziměstské železniční spojení.

Fosun v prohlášení uvedl, že jeho dceřiná společnost Shanghai Fosun High Technology Group podepsala dohodu s vládou provincie Če-ťiang o první fázi projektu železnice, v rámci které mají být propojena města Chang-čou a Tchaj-čou. Firma však neupřesnila, jak velký bude její podíl na celkové investici.

Čína za necelých deset let vystavěla nejdelší vysokorychlostní železniční síť na světě. Státní železniční společnost se však těžce zadlužila. Na konci června celkový dluh China Railway Corp. činil 4,21 bilionu jüanů (15,2 bilionu ), napsala agentura Reuters.