Více než šestikilometrová stavba, která je součástí městského okruhu, je podle náměstka sirotkem. Chybí totiž pokračování vnitřního okruhu, ale i navazující propojení se stále nedokončeným pražským okruhem, jehož výstavbu bude platit stát. „Blanka měla být dokončena v době, kdy stát dokončí svoji investici do pražského okruhu. Stát nás ale nechal na holičkách,“ uvedl Dolínek. Tunel bude proto řidičům sloužit jen ve zkušebním provozu.
„Chceme ve spolupráci s hlavním městem dostavět dálniční pražský okruh, bez Prahy ho ale nepostavíme. Majetkoprávním orgánem v této věci je Praha, ne ministerstvo. Je to náš společný problém, ne problém státu,“ uvedl v reakci mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
O pokračování vnitřního okruhu bude podle náměstka vedení města rozhodovat v nadcházejících týdnech. Jde zejména o nový tunel podél Vltavy ve směru ke křižovatce Balabenka a o možnost zahloubení Holešoviček.
„Řidiče bych chtěl požádat o opatrnost a zvýšenou pozornost,“ řekl náměstek. Podle něj se budou muset teprve naučit Blanku používat. Zprvu proto bude v celé délce snížená rychlost 50 kilometrů v hodině.
Blanka, která včetně napojení na Strahovský tunel vyjde na 43 miliard korun, měla původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy. Otevře se v sobotu odpoledne.