Jeden z největších nákladních dopravců v zemi, společnost C.S. Cargo, loni skončil ve ztrátě 11,5 milionu korun. Rok předtím firma vydělala 1,4 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti, která patří do širší skupiny maltských fondů Tuffieh podnikatele Jana Blaška.
Pokles nastal i u tržeb, které se oproti předloňskému roku snížily o 75 milionů na 2,62 miliardy korun. Úbytek se přitom výrazněji projevil u dopravních služeb v tuzemsku, klesly o 93 milionů na 472 milionů korun. Dopravní služby v zahraničí fakticky stagnovaly, což jde proti trendu, který ukazují statistiky ministerstva dopravy. Podle nich výkony českých dopravců loni rostly ve vnitrostátní dopravě, ale v mezinárodní výrazně klesly.
Dalším ukazatelem je částka vybraná na elektronickém mýtném, která loni vzrostla o 1,6 procenta na rekordních 9,89 miliardy korun. Firma C.S. Cargo jako provozovatel 450 kamionových souprav se loni rozhodla přehodnotit své plány na železnici, když k lednu zrušila dceru RLW Czech (původně C.S. Cargo Railway). Ta byla založena pro projekt železničních přeprav do Ruska a dalších zemí bývalého Sovětského svazu. Plány ale hatí ukrajinsko-ruský konflikt a s ním spojený pokles objemu přeprav do regionu.
„Situace není příznivá ani v tomto období, a proto jsme se rozhodli společnost zrušit. Vývoj trhu monitorujeme a v případě pozitivního trendu jsme připraveni zmiňovaný projekt obnovit,“ sdělil deníku E15 předseda představenstva C.S. Cargo Aleš Willert.
První čtvrtletí letošního roku bylo pro české silniční dopravce nejúspěšnější. Jejich vozidla od ledna do března přepravila 79,6 milionu tun zboží, což představuje meziroční nárůst o 1,3 procenta. Vyplývá to z nejnovějších statistik ministerstva dopravy. Tahounem je výhradně vnitrostátní doprava, na kterou připadá 68,6 milionu tun. Naopak v mezinárodní dopravě objem nákladu klesá. |