GW Train Regio se v minulosti jmenovala Viamont Regio a vlastnil ji také dřívější ministr dopravy Aleš Řebíček. Je to největší český soukromý železniční dopravce, od kterého si spoje objednávají kraje a doplácejí mu ztrátu. Vlaky provozuje na šesti regionálních tratích, zajíždí také do Německa a Polska.
Vlaková doprava je logickým doplňkem autobusové, řekl deníku Dnes Krigar. ČSAD Jihotrans provozuje více než 500 autobusů a kamionů. Se společností GW Train Regio se nehodlá účastnit tendrů na rychlíkovou dopravu, chce zůstat u regionálních tratí. Usilovat chce například o provozování šumavských lokálek, na které plánuje vypsat soutěž Jihočeský kraj.
ČSAD Jihotrans předloni vykázala tržby 2,6 miliardy korun, zaměstnává tisíc lidí. GW Train Regio předloni utržila 692 milionů korun a skončila zhruba v milionové ztrátě.