Jedná o škodu, kterou měli dopravnímu podniku způsobit bývalý ředitel úseku služeb Tomáš Petana a bývalý vedoucí jednotky IT Jan Suntych, kteří odpovídali za zpracování a organizaci veřejné zakázky na dodávku software DOS.
„Dopravní podnik tímto krokem jednoznačně potvrzuje svá dřívější prohlášení, ve kterých vždy deklaroval, že bude-li v jakékoliv trestní kauze prokázána a vyčíslena konkrétní škoda, neprodleně se přihlásí soudu a uplatní svůj nárok na náhradu,“ uvedl mluvčí podniku Jiří Štábl.
Neověřená zakázka
Zakázka podle Štábla souvisela s projektem hlavního města na zavedení karty Opencard. K zajištění funkcionality karty, která by umožňovala využívat ji jako jízdní doklad, zadal podnik společnosti Haguess veřejnou zakázku na vývoj a dodání software. Obžalovaní Petana a Suntych se měli provinit tím, že při přípravě zakázky dostatečně neověřili, zda by pro dopravní podnik nebylo výhodnější zakázku zadat jiné společnosti.
V jiné kauze, která se týká prodeje jízdenek, ale dopravní podnik s vyčíslením škody a přihlášením se k náhradě stále váhá. Policie v tomto případu obvinila pět lidí včetně podnikatele Ivo Rittiga z praní špinavých peněz. Dopravní podnik si nechal zpracovat posudek, podle kterého nelze prokázat, zda městské společnosti vznikla škoda.
Podle dřívějších informací médií uzavřel podnik s firmou Neograph nevýhodný kontrakt na výrobu jízdenek, který zprostředkovala společnost Cokeville Assets. Neograph jí prý odváděl 17 haléřů z každé jízdenky. Podle Nadačního fondu proti korupci byl konečným příjemcem těchto peněz asi Rittig. Lobbista nařčení fondu i policejní obvinění odmítá.