Dozorčí rada dnes také schválila dohodu s Rakouskými spolkovými drahami, která provoz českých vlaků k jižním sousedům umožní. Na provozu se budou podílet oba dopravci.
„Zároveň se zavedením vlaků Railjet na linku mezi Prahou a Vídní budou současné soupravy EuroCity převedeny na jiné linky, především na vnitrostátní spoje, kde nahradí starší soupravy,“ doplnil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. České dráhy zdůrazňují, že Railjety kupují v rámci smlouvy s výrobcem Siemens z loňského září. Ta zněla na 16, následně na 15 souprav. Dneškem má tedy vedení drah souhlas k zadání sedmi souprav do výroby. O případné výrobě zbylých osmi vlaků se rozhodne do poloviny příštího roku. Lpění na loňské smlouvě má u ČD dobrý důvod. Pokud by totiž dopravce uzavíral s výrobcem nový kontrakt, musel by jej znovu odsouhlasit antimonopolní úřad. Ten jednání kolem Railjetů bedlivě sleduje, už dokonce vydal předběžné opatření, které zakazuje uzavřít novou smlouvu na sedm souprav.
Zda skutečně dráhy v budoucnu odeberou všech 15 vlaků není zatím jasné. Nápad na snížení objednávky na sedm souprav se objevil před několika měsíci poté, co zkrachovalo jednání s Deutsche Bahn o provozu českých Railjetů do Hamburku.