To je rozdíl oproti první várce sedmi siemensovských vlaků, které už si dráhy objednaly. Tahat je budou lokomotivy Taurus, rovněž od německého výrobce. I pro ně se původně počítalo se škodovkami, ty však dosud nemají všechna potřebná povolení.
Celý plán má ale několik háčků: plzeňská Škoda Transportation a Siemens jsou na poli železničního průmyslu přímí konkurenti. Zatím jako jediné dvě firmy na světě disponují lokomotivou, která splňuje nové evropské normy TSI. Vlak a lokomotiva se přitom musejí pro společný provoz uzpůsobit, konkurenti by si mimo jiné museli částečně zpřístupnit software.
Důležitá proto bude role ČD, které se budou snažit přimět oba kohouty k dohodě. Na obě strany mohou apelovat z pozice dobrého zákazníka. Pro Škodu by navíc účast na projektu byla reklamou. „Jsme samozřejmě ochotni lokomotivu pro zákazníka uzpůsobit,“ uvedla mluvčí Škody Lubomíra Černá.