Dvořák: Na mnoha linkách vozíme vzduch

„První část je provozní financování – v tomto směru jsou hospodářské výsledky za poslední období velmi dobré,“ uvedl Dvořák. Druhou, problematickou část tvoří investiční akce.
„Jakmile dopravní podnik dostane pokyn, že musí dostavět trasu metra A a zároveň padne rozhodnutí o obnově vozového parku, musí město počítat s tím, že z toho pro něj vzniknou závazky,“ uvedl Dvořák. Jenom letos podle něj bude na trase metra A prostavěno kolem tří miliard korun.
To, zda se řešení finančních těžkostí DPP může promítnout do zvyšování jízdného pro cestující je v tuto chvíli v kompetenci společnosti Ropid. „Zatím takové avízo nemám,“ řekl šéf DPP. Firma má podle Dvořáka stále dost možností, kde hledat úspory. „Jsou linky, kde vozíme vzduch, tady je okamžitě možnost k úsporám,“ je přesvědčen Dvořák. „Průřezově celou Prahou jsou oblasti, kde paralelně jezdí tramvaje a metro,“ dodal v ČT. Lidé podle něj v těchto případech logicky preferují metro a v těchto případech lze hledat úspory.