Evropa žádá nabíječky u dálnic. Česko a východ EU lhůtu do roku 2025 nestihnou

Náklaďáky poháněné vodíkem mají mít v Evropě na hlavních tazích svoji garantovanou plnící síť stejně jako kamiony na elektřinu.

Náklaďáky poháněné vodíkem mají mít v Evropě na hlavních tazích svoji garantovanou plnící síť stejně jako kamiony na elektřinu. Zdroj: Toyota

Česko má před sebou několikamiliardovou investici do nabíječek a vodíkových plniček aut. A to nebezpečně blízko. Už v roce 2025 by měly být na páteřních dálničních sítích rychlonabíječky každých 60 kilometrů. Jde o evropský cíl, aby mohli lidé v autech na elektrický nebo vodíkový pohon a zejména zboží v nových kamionech bez obav proudit napříč kontinentem. Problém je jen v tom, že se tento scénář v tuzemských podmínkách neodehraje, jak se obávají zástupci dopravců.

„Podle toho, co vím, to nepřipadá v úvahu. Když si vezmete, že obyčejné rozšíření dálničního odpočívadla trvá roky, stavba nového deset let, tak postavit tam nabíjecí stanice pro kamiony není nic, co by se za tři roky mohlo odehrát,“ říká Vojtěch Hromíř, generální tajemník sdružení dopravců Česmad Bohemia.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!