Hradecká dálnice bude i šestiproudá, rozšiřovat se bude po exit Jirny

D11

D11 Zdroj: ctk

D11
D11
Dálnice D11 na okraji Prahy
4
Fotogalerie

Do a z hlavního města by měly v budoucnu vést převážně šestiproudé dálnice. Takové jsou plány Ředitelství silnic a dálnic. Jako první se rozšíření dočká hradecká D11 na osmikilometrovém úseku od pražského okruhu po exit Jirny.

 

Úsek projde rekonstrukcí v příštích dvou letech, termín vpuštění řidičů do všech šesti pruhů ale bude záviset na splnění všech podmínek ministerstva životního prostředí. To sice v únoru dalo ke stavbě „zelený“ souhlas, ovšem s řadou podmínek. Jedna z nejdůležitějších předpokládá výstavbu protihlukových stěn a použití tichého asfaltu.

„Není například jasné, zda nebude třeba kvůli protihlukovým opatřením vykupovat nějaké pozemky,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Samotné rozšíření by ale nemělo působit velký problém, stavbaři totiž využijí především střední dělicí pás. Celkové náklady nelze podle Studeckého upřesnit, ale podle odhadů to budou stovky milionů korun.

ŘSD chce stavbou vyřešit rostoucí provozní zátěž, která se při sebemenším zádrhelu mění v dlouhé kolony. Provoz kolem Prahy přitom podle předpokladů poroste i kvůli chystanému prodlužování D11 od Hradce Králové do Polska a navazující D35 směrem na Moravu.

Zatím jedinou dálnicí u Prahy, kde mohou řidiči využívat šest pruhů, je D1 od Mirošovic. Plány správy silnic ale hovoří o rozšiřová- ní dalších. Po východočeské D11 by měla přijít na řadu plzeňská D5 nebo chomutovská D7.